کد خبر 29
۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

مرکز ارتباط صنعت با شرکت‌های دانش‌بنیان در مجتمع فولاد خراسان افتتاح شد

مرکز ارتباط صنعت با شرکت‌های دانش‌بنیان در مجتمع فولاد خراسان افتتاح شد

مرکز ارتباط صنعت با دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان در مجتمع فولاد خراسان در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مجتمع فولاد خراسان با دانشگاه فردوسی افتتاح شد.

به گزارش آهن نیوز به نقل از ایرنا، در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مجتمع فولاد خراسان با دانشگاه فردوسی، پارک علم‌وفناوری خراسان، دانشگاه نیشابور و مرکز فنی‌وحرفه‌ای نیشابور، مرکز ارتباط صنعت با دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان در این مجتمع افتتاح شد.

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان یکشنبه در این مراسم گفت: فولاد خراسان و صنایع بزرگ‌ کشور دانشگاه‌های علم‌ و عمل هستند و امروز موفقیت‌های فولاد خراسان به خاطر نوع نگاه و تلاش مدیرانش در این حوزه بوده و شرکت‌های دانش‌بنیان منتظر نباشند فقط فولاد خراسان برای ساخت قطعات به آنان پیشنهاد بدهد بلکه خودشان پیشقدم بشوند.

کسری غفوری اظهار کرد: در فولاد خراسان بالغ بر ۲۶هزار قلم‌ خرید وجود دارد که از این میزان یک‌هزار قلم تاکنون نمونه ایرانی آن خریداری نشده و همین بستر بسیار خوبی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است تا در کنار بهبود فرآیندها باید این‌ بخش را مورد توجه ویژه قرار دهند و ما از آن استقبال می کنیم و از ایده‌های جدید در حوزه صنایع معدنی و فولاد استقبال می‌کنیم.

کمتر از یک‌درصد تولید در کشور دانش‌بنیان است

رئیس دانشگاه فردوسی در این برنامه گفت: کمتر از یک درصد تولید در کشور دانش‌بنیان است و کمترین نفوذ دانش در بخش صنایع کشاورزی است.

احد ضابط با اشاره به اینکه نفوذ دانش در صنایع فولادی هم زیاد نیست اظهار کرد: در دنیا ۱۷درصد از هزینه‌های فولادسازی صرف انرژی می‌شود و این‌ میزان در ایران بالای ۲۰درصد است و شرکاهای دانش‌بنیان در این زمینه باید به کمک فولاد بیایند البته انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه خوب است ولی نباید به آن بسنده کرد.

شهرستان  ۴۰۰هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/ م 

کد خبر 29

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =