کد خبر 2907
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

نسبت به مدت مشابه سال قبل صورت گرفت:

رشد ۵۷ درصدی فروش 10ماهه آهن و فولاد ارفع

رشد ۵۷ درصدی فروش 10ماهه آهن و فولاد ارفع

شرکت آهن و فولاد ارفع در دهمین ماه سال مالی فروشی برابر ۶۸۲ میلیارد تومان داشت و فروش ده ماهه امسال رشد ۵۷% نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

ه گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آهن و فولاد ارفع؛ در این ماه مقدار فروش محصولات شرکت حدود ۴۷ هزار تن ثبت شده است. لازم به یادآوری است متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۶۰ هزار تن بوده است.

ارفع در دی ماه تولید ۷۷ هزارتن شمش فولادی را ثبت کرده و در سال گذشته متوسط تولیدات شمش فولادی برابر ۶۴ هزارتن بوده است. جمع تولیدات ده ماهه امسال شرکت آهن و فولاد ارفع رشد ۱۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش شرکت در دی ماه برابر ۱۴۵,۷۰۹ ریال بوده و فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط نرخ ۱۳۲,۵۱۰ ریال بوده است.

 

فروش و تولید فصلی

این شرکت در فصل سوم سال مالی به ازای هر سهم ۷۲ تومان محقق کرده است و همچنین سهم در دو فصل ابتدایی به ترتیب ۷۹ و ۷۵ تومان سود داشته است. سود ۲۲۵ تومانی ۹ ماهه امسال رشد ۶۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

شرکت آهن و فولاد ارفع در فصل ابتدایی سال مالی جاری فروشی برابر ۲,۹۸۲ میلیارد تومان و در فصل دوم هم فروش ۳,۳۱۵ میلیارد تومان را گزارش کرده بود و در سومین فصل هم توانسته فروشی برابر ۴,۱۰۰ میلیارد تومان را بر روی کدال قرار دهد تا در مجموع ۹ ماهه به فروش ۱۰,۳۹۶ میلیارد تومانی برسد که این فروش رشد ۵۹ درصدی نسبت به میاندوره مشابه سال گذشته نشان می دهد. در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود ارفع برابر ۱۹% بوده که در نه ماهه امسال حاشیه سود به ۲۲% رسیده است.

این شرکت در نه ماهه سود عملیاتی برابر ۲,۷۸۴ را دارد. در شش ماهه امسال سود عملیاتی برابر ۱,۸۳۹ میلیارد تومان بوده و کل سود عملیاتی سال مالی گذشته برابر ۱,۸۴۴ میلیارد تومان است. این شرکت در آذر ماه سال مالی نیز فروشی برابر ۱,۳۷۸ میلیارد تومان داشته است. در این ماه مقدار فروش محصولات شمش فولادی شرکت ۹۴ هزارتن ثبت شده است که نسبت به ماه گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است. ارفع در آذر ماه تولید حدود ۷۵ هزارتن محصولات شمش فولادی را گزارش کرده است که به دلیل اخطارهای دریافتی از شرکت ملی گاز مبنی بر رعایت محدودیت مصرف گاز با قطعی حدود یک ماهه مواجه شد و منجر به کاهش تولید از حدود ۸۵ هزار تن به این عدد شده است. نرخ فروش این شرکت در این ماه برابر ۱۴۶,۳۷۰ ریال بود.

کد خبر 2907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =