کد خبر 2927
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

سه امتیاز حیثیتی در اصفهان؛

چند نکته از دوئل این هفته دو مدعی قهرمانی لیگ برتر

چند نکته از دوئل این هفته دو مدعی قهرمانی لیگ برتر

امیرقلعه‌نوعی این هفته با گل گهر سیرجان در نقش جهان اصفهان میهمان سپاهان خواهد شد که سالها در کسوت مربیگری این تیم فعالیت کرده است و انگیزه‌های خاصی برای این بازی حیثیتی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، به نقل از ورزش ۳ ،امیر قلعه‌نویی سرمربی برتر دهه هشتاد فوتبال کشور به شمار می‌رود که علاوه بر کسب دو قهرمانی با استقلال، در سپاهان هم توانست دو مرتبه این تیم را به عنوان قهرمانی برساند. او در سال‌های پایانی دهه ۹۰ بار دیگر به سپاهان بازگشت ولی این‌بار دو سال حضورش یک نایب قهرمانی و یک عنوان پنجمی و البته تنها استعفای دوران کاری‌اش را برای او و طلایی‌پوشان اصفهانی به همراه داشت تا پس از این اتفاقات، جدال قلعه‌نویی و سپاهان جنس خاصی به خود بگیرد.
اگرچه استقلال و سپاهان در هفته‌ای که گل‌گهر مساوی کرد و پرسپولیس در اهواز باخت به سه امتیاز دست پیدا کردند، اما توقف صدرنشین خبر خوبی برای گل‌گهری‌هاست که برای قهرمانی تلاش می‌کنند.
قلعه‌نویی و شاگردانش در فصل جاری شرایط خوبی دارند و امیدوارند دست به کار بزرگی بزنند. پیش از مصاف با سپاهان ۱۰ نکته قابل توجه درباره شرایط آبی‌پوشان سیرجان فهرست شده که در ادامه می‌خوانید.

۱- گل‌گهر با ۲۴ گل زده بهترین خط حمله لیگ را به صورت مشترک با سپاهان دارد و بازی روز چهارشنبه این دو تیم رقابت بین بهترین خطوط حمله لیگ است.
۲- شاگردان قلعه‌نویی با ۳۰ امتیاز بالاتر از استقلال در رده سوم جدول قرار دارند. آنها با ۳ امتیاز کمتر از سپاهان امیدوارند با متوقف کردن این تیم فاصله خود را با پرسپولیس که با ۳۵ امتیاز صدرنشین است، کمتر کنند.
۳- سیرجانی ها باز هم به مس رفسنجان نباختند تا طلسم نارنجی‌پوشان رفسنجان مقابل سرمه‌ای‌پوشان کویر شکسته نشود. آخرین بار ۶ اسفند ۹۷ بود که مس رفسنجان در لیگ دسته اول با چهار گل گل‌گهر را شکست داد و از آن روز هرگز سیرجانی‌ها به مس نباختند.
۴- رفسنجانی‌ها قبل از بازی جمعه تا هفته هفدهم فقط ۵ گل دریافت کرده بودند که دو گل روی ضربه پنالتی بود و گل‌گهر در یک نیمه موفق شد دو بار این دروازه را باز کند.
۵- درخشش امین قاسمی‌نژاد نقطه عطف دربی سیرجان و رفسنجان بود. یک گل و یک پاس گل در کنار یک بازی درخشانِ امین قاسمی‌نژاد، هواداران را به یاد روزهای اوج او در شهرخودرو انداخت و حالا امیر قلعه‌نویی امیدوار است روند خوب این بازیکن در نقش جهان هم تکرار شود.

۶- این چندمین بار بود که گل‌گهر در نیمه اول از حریف عقب می‌افتاد و قلعه‌نویی با تعویض‌های متعدد ریتم بازی را عوض می‌کرد. هیچ حریفی نمی‌تواند خیالش از بردن گل‌گهر راحت باشد حتی اگر در یک نیمه با چند گل از این تیم جلو افتاده باشد!
۷-  آرمین سهرابیان یک بار دیگر ناجی گل‌گهر شد. او هر زمان که گل‌گهر به بست رسیده یک اتفاق خوب را رقم زده است و این‌بار چند ثانیه پیش از سوت پایان تیمش را از شکست رهانید. او پرورش یافته سپاهان است و به دلیل نوع جدایی‌اش همواره انگیزه‌های خاصی مقابل تیم سابقش دارد.

۸- گل‌گهر در حالی در بازی با رفسنجان به تساوی دست یافت که چند بازیکن را به دلیل چهار اخطاره بودن در اختیار نداشت. علیرضا علیزاده، کی‌روش استنلی و رضا شکاری مهمترین چهره های غایب این بازی بودند و ممکن است هر سه نفر آنها در دیدار هفته هجدهم به ترکیب اصلی برسند.
۹- جوهر امضای پیوستن محمد رضا حسینی به گل‌گهر هنوز خشک نشده بود که او به ترکیب اصلی تیم رسید و احتمالا در مصاف با سپاهان هم دومین حضور ثابت خود را تجربه خواهد کرد. او نشان داد که برای بازگشت به اوج انگیزه های زیادی دارد و امیر قلعه‌نویی روی او می‌تواند حساب ویژه ای باز کند.

انتهای پیام/

کد خبر 2927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =