کد خبر 2967
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

جعفری خبرداد:

صندوق پژوهش و فناوری فولاد، در آستانه دریافت مجوز فعالیت

صندوق پژوهش و فناوری فولاد، در آستانه دریافت مجوز فعالیت

رئیس هیات عامل ایمیدرو از آماده افتتاح بودن 29 طرح معدنی و صنایع معدنی برای دهه فجر خبرداد.

به گزارش آهن‌نیوز، وجیه اله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح های آماده افتتاح در زمینه زنجیره فولاد، مس، فروکروم، سرب، فسفات، طلا، زیرساختی و غیره است که با بهره برداری از این طرح ها، برای 2 هزار و 98 نفر اشتغال زایی می شود.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی انجام شده برای این طرح‌ها، به ترتیب ۲۵۸.۶ میلیون یورو و ۱۴.۴ میلیون دلار و 5 هزار و 651 میلیارد تومان است.

برنامه ریزی برای صرفه جویی ارزی 500 میلیون دلار

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به صرفه جویی ارزی حاصل شده از بومی سازی در بخش معدن و صنایع معدنی تصریح کرد: شرکت های تابعه ایمیدرو طی سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های کشور و بومی سازی تجهیزات و قطعات مورد نیاز، حدود یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار صرفه جویی ارزی کردند.

وی افزود: همچنین برای سال جاری صرفه جویی ارزی به میزان ۵۰۰ میلیون دلار برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار آن محقق شده است.

صندوق پژوهش و فناوری فولاد، در آستانه دریافت مجوز فعالیت

جعفری خاطرنشان کرد: ایمیدرو با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مشارکت شرکت‌های فولادی کشور، تاسیس «صندوق پژوهش و فناوری فولاد» را در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان و سازندگان داخلی و نیز تسهیل گری طراحی ساخت و تولید داخل، پیگیری می کند.

وی بیان‌داشت: با برنامه ریزی انجام شده، مقرر شد این صندوق تا پایان سال جاری، مجوز ثبت و عملیاتی شدن فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت و برای پوشش ضمانت نامه ای تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال، فعالیت های ساخت و تولید داخل را حمایت و پشتیبانی کند.

انتهای پیام/

کد خبر 2967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =