کد خبر 2971
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

اشتباهات فردی بزرگی انجام دادیم و جریمه شدیم؛

الهویی: بازیکن در جایگاهی نیست که بخواهیم با او حرف بزنیم

الهویی: بازیکن در جایگاهی نیست که بخواهیم با او حرف بزنیم

مربی تیم فوتبال گل گهر به گل اول سپاهان اشاره کرد و گفت: بازیکن اصلا در جایگاهی نیست که ما به عنوان مربی بخواهیم با او حرف بزنیم یا راجب به او صحبت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، سعید الهویی مربی تیم فوتبال گل گهردر کنفرانس خبری پس از دیدار برابر سپاهان که با پیروزی ۴ بر ۱ طلایی‌پوشان اصفهانی همراه شد، ضمن تبریک به تیم حریف بابت این برد، گفت: تبریک می‌گویم به باشگاه سپاهان و هوادارانش. بازی خیلی خوبی بود. خیلی دوست ندارم درباره مسائل فنی به صورت جزئی صحبت کنم، چون ما با وجود اینکه دو سه موقعیت خیلی خوب در نیمه اول ایجاد کردیم، اشتباهات فردی بسیار بزرگی انجام دادیم و جریمه شدیم.
او با اشاره به جریان بازی در نیمه دوم ادامه داد: در نیمه دوم بازی کاملا از مدار تاکتیکی مورد نظر ما خارج شد و سپاهان با توجه به کیفیت بازیکنان خط هجومی‌اش و به ویژه شهریار مغانلو که فکر می‌کنم امروز فوق‌العاده بود به گل رسید.
بخش بعدی صحبت‌های الهویی اشاره به شرایطی بود که گل اول سپاهان در آن رقم خورد: به باشگاه سپاهان باز هم تبریک می‌گویم، اما یک خواهشی دارم. بازیکن اصلا در جایگاهی نیست که ما به عنوان مربی بخواهیم با او حرف بزنیم یا راجب به او صحبت کنیم. من دو سال در سپاهان بوده‌ام و آقای قلعه‌نویی ۴ سال در سپاهان بوده‌اند، پس بزرگی سپاهان، مربیان، مدیران و هوادارانش را بهتر از کسی می‌دانیم. من از آقای ساکت مدیرعامل باشگاه و آقای مورایس سرمربی تیم خواهش می‌کنم که صحنه گل اول را محکوم کنند و بابت آن معذرت خواهی کنند، چون اگر این اتفاق نیفتد، این شکل را دوباره خواهیم دید. فیرپلی معنایی دارد و قرار نیست ما برای به دست آوردن سه امتیاز دست به هر کاری بزنیم. ما بازی را ۴ بر ۱ خوردیم و من مربی می‌دانم که گل اول روند بازی را تغییر داده، هر چند تیم ما از موقعیت‌هایی که داشت استفاده نکرد و پیام نیازمند چند توپ را فوق‌العاده گرفت. اما تکرار شرایط گل اول سپاهان، فضای بدی را در فوتبال ایران ایجاد خواهد کرد. من از آقای ساکت و مورایس می‌خواهم این گل از فوتبال ایران معذرخواهی کنند و بگویند باشگاه سپاهان به عنوان یک باشگاه بزرگ با چنین رفتارهایی که فوتبال را از فیرپلی خارج میکند، مقابله می‌کنند.

او ادامه داد: یادشان نرود کار اشتباهی که امروز می‌کنیم، ممکن است یک جای دیگر سر خودمان بیاید. پس بهتر است که الان بابت اتفاقی که افتاده نه از ما که از جامعه فوتبال معذرت خواهی کنند. حالا هر طور می‌خواهند با بازیکنانشان برخورد کنند دیگر به خودشان مربوط است. این بدعت در فوتبال ایران شکل می‌گیرد.


الهویی درباره حضور هواداران و تاثیری که آنها در پیروزی پر گل مقابل گل‌گهر داشتند، بیان کرد: نکته مهمی است. تیم‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس، استقلال و تراکتور که بهترین تیم‌های ایران هستند، هواداران می‌توانند در بازی تاثیر بگذارند. به ویژه وقتی جریان بازی به نفع تیمشان است و تیم حریف از نظر ذهنی در تنگنا است. بعد از گل اول، اشتباهاتی که پشت سر هم انجام دادیم و بعد گل دوم را خوردیم، بخشی از آن به خاطر حضور هواداران بود که فشار روی تیم ما ایجاد کردند ولی در سطح لیگ برتر باید تمرکز برای تصمیمات حتی زیر فشار هواداری بهتر و بالاتر باشد. ما نتوانستیم در لحظات آخر تصمیمات درستی را به ویژه در نیمه اول پیاده کنیم؛ چه در فاز دفاعی و چه در فاز هجومی. به خاطر همین موقعیت های زیادی را از دست دادیم و خیلی ساده گل خوردیم و روند بازی در نیمه دوم علیه ما شد.
او سپس در واکنش به سوال خبرنگاری که چرا گل‌گهر وقتی سپاهان ۱۰ نفره هم شد نتوانست نتیجه را جبران کند، اینطور توضیح داد: من اصلا تقصیر شکست را گردن گل اول بازی نینداختم. من تبریک گفتم و عرض کردم دلیل شکست ما این بود که تصمیمات خوبی در لحظات آخر چه در دفاع و چه در حمله نگرفتیم. شما ببینید که ما موقعیت های خیلی بهتری از گلی که شهریار مغانلو در نیمه دوم زد، خلق کردیم ولی نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. ارزش کیفی موقعیت شهریار در مسابقه فوتبال بالا نبود ولی این گل جریان مسابقه را عوض کرد. همچنین در نیمه اول در بدترین موقع توپ را به حریف دادیم و گل خوردیم. باز هم می گویم مقصر باخت ما گل اول نبود، ولی بدعتی ممکن است ایجاد شود که بعدا گریبان سپاهان را بگیرد. اگر با این رفتار برخورد نشود و محکوم نشود، فوتبال ما آنارشی مخصوص به خود را دارد و همین را کم دارد که کسی به فیرپلی دیگر توجهی نکند. باز هم به سپاهان بابت پیروزی تبریک می‌گویم. از موقعیت هایشان استفاده کردند و ما استفاده نکردیم و برد حق‌شان بود.

مربی گل‌گهر سپس در واکنش به هجمه‌هایی که علیه باشگاه‌های صنعتی برای هزینه کردن وجود داشت، بیان کرد: من کوتاه می‌گویم. امروز چند هوادار در استادیوم بود. اگر مشکلات برداشته شود، در تمام استادیوم ها ۵۰ هزار هوادار می آید. چه اشکالی دارد که در فوتبال پول به اندازه کافی بیاید، مدیریت شود، شما عزیزان و همه یک صنعت جذاب و پولساز را داشته باشیم. فکر می‌کنم اگر در هر چیزی روشن سازی باشد، هزینه کردن در ورزش اتفاق بدی نیست و به مردم و جامعه کمک می‌کند که حس بهتری داشته باشند. فقط باید روشن گری وجود داشته باشد و همه چیز شفاف باشد.
سوال بعدی از الهویی این بود که چه زمانی قرار است اشتباهات فردی گل گهر تمام شود که مربی آبی پوشان سیرجانی به این سوال اینطور پاسخ داد: در کادر فنی گل گهر ۴ ، ۵ مربی داریم و هر کدام مسئول یک پست هستند. کار تحلیل و آنالیز را انجام می‌دهند تا به هماهنگی در جلسات کادر فنی برسیم. جلسات روان شناسی برای بازیکنان داریم و تلاش می کنیم تا اشتباهات به حداقل برسد. اگر همچنان اشتباهاتی وجود دارد، شاید مقصرش ما و سایر اعضای کادر فنی هستیم و شاید باید بیشتر کار کنیم. مطمئنا از همین امشب این کار را انجام می دهیم که اشتباهات به حداقل برسد. به هر حال شکل بازی ما در نیمه اول را دیدید ولی باید از فرصت هایمان استفاده کنیم.
از الهویی درباره دیدار رفت پرسیده شد که چرا نتیجه بازی رفت تکرار نشد. او گفت: فکر می کنم فرصت طلبی. از لحاظ فنی ما به اندازه بازی رفت و حتی بیشتر ولی فرصت طلبی و تمرکز را نداشتیم ولی گل سوم و چهارم را ساده به ما زد و جریان را به جایی که می خواست کشید.

انتهای پیام/

کد خبر 2971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =