کد خبر 2987
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

در چهارمین روز دهه فجر انجام شد؛

افتتاح کارخانه کنسانتره آهن زیرکوه با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی

افتتاح کارخانه کنسانتره آهن زیرکوه با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی

کارخانه کنسانتره آهن با مشارکت سرمایه‌گذاران ایران و چین در چهارمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان زیرکوه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، به نقل از خاورستان، آیین بهره‌برداری رسمی از واحد تولید کنسانتره آهن شهرستان زیرکوه روز شنبه در ادامه سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان مرزی و با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان و سرمایه‌گذاران این طرح صنایع معدنی برگزار شد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این آیین اظهار داشت: کارخانه کنسانتره آهن شرکت بارمان آساک هیراد با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به عنوان بزرگترین واحد صنعتی شهرستان زیرکوه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

حامد حسن‌نژاد ادامه داد: این کارخانه در زمینی به مساحت هفت هکتار احداث شده و ظرفیت تولید سالانه آن ۳۵۰ هزار تن کنسانتره آهن است.

وی بیان کرد: بخش عمده مواد اولیه کارخانه کنسانتره آهن زیرکوه از معدن سنگ آهن کلاته ناصر شهرستان زیرکوه و بخش دیگری از سه معدن خواف (خراسان رضوی) تامین می‌شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با بهره‌برداری از این واحد صنعتی برای حدود ۹۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 2987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =