کد خبر 299
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی:

افتتاح پروژه‌های معدنی برای مردم امیدآفرین است

افتتاح پروژه‌های معدنی برای مردم امیدآفرین است

برای تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش مواد معدنی، برنامه‌ریزی جدی کرده‌ایم. لازم است ابعاد این حرکت به کمک رسانه‌ها برای افکار عمومی تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش مواد معدنی، یکی از برنامه‌های مهم تحولی دولت است.

وی افزود: برای تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش مواد معدنی، برنامه‌ریزی جدی کرده‌ایم. لازم است ابعاد این حرکت به کمک رسانه‌ها برای افکار عمومی تبیین شود.

رئیس جمهور با اشاره به بهره‌برداری از ۲۰۹ طرح صنعتی و معدنی همزمان با روز ملی صنعت و معدن، تصریح کرد: ارائه جزئیات طرح‌های افتتاح شده به مردم امیدآفرین است و از مسئولان امر می خواهم جزئیات این کار بزرگ اعم از تعداد واحدهای فعال شده، میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی و نتایج آن را با مردم در میان بگذارند.

رئیسی در این زمینه با تأکید بر ضرورت صیانت جدی از معیشت و سفره مردم، گفت: در کنار سازوکارهایی که برای جبران افزایش قیمت ناشی از اصلاح تخصیص یارانه‌ها در نظر گرفته شده، لازم دستگاه‌های نظارتی چه در درون و چه خارج از دولت، با افزایش قیمت‌هایی که بر مبنای سوداگری و خارج از چارچوب منطق اقتصادی اتفاق افتاده، برخورد کنند.

رئیس‌جمهور بر همین اساس وزرای جهاد، صنعت، معدن و تجارت و دادگستری را مأمور کرد با بررسی دقیق وضعیت بازار با کارخانه‌ها، اصناف و تولیدکنندگانی که با افزایش بدون منطق قیمت، در راستای بی‌ثباتی و ایجاد تلاطم بازار و اقتصاد گام برداشته‌اند، برخورد قاطع کنند.

رئیسی به ضرورت افزایش تولید نفت و گاز طبیعی برای پاسخ به نیازهای صادراتی به خصوص در میادین مشترک تاکید کرد و گفت: میادین مشترک ذخایر ملی کشور است و دولت در صیانت از این ذخایر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. در همین راستا خوشبختانه امروز با ابتکار عمل و تلاش‌های همکاران وزارت نفت، عقب‌ماندگی‌ها در برداشت از میادین مشترک جبران شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =