کد خبر 2999
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

انتقاد یک نماینده مجلس از افزایش نرخ گاز صنایع 

انتقاد یک نماینده مجلس از افزایش نرخ گاز صنایع 

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش قیمت گاز را برای صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی، فولاد، سیمان و سایر صنایع پیش‌بینی شده که بر اساس آن دولت حدود ۱۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد از این محل پیش‌بینی کرده است. باید حواسمان باشد که میزان افزایش بی‌رویه قیمت گاز می‌تواند واحدهای صنعتی را دچار مشکلات جدی کند.

به گزارش پایگاه آهن نیوز به نقل از افکار نیوز؛ علی اکبر کریمی ، عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص افزایش قیمت انرژی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: در تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بحث افزایش قیمت گاز را برای صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی، صنایع فولاد، صنایع سیمان و سایر صنایع پیش‌بینی کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که افزایش بی‌رویه قیمت گاز فعالیت صنایع را غیر اقتصادی می‌کند و درنهایت با گرانی و مشکل مواجه می‌شویم ابراز کرد: حتی افزایش بی‌رویه قیمت گاز در مورد واحدهای صنعتی سیمان می‌تواند یک شوک قیمتی به صنعت سیمان وارد کند که صنایع سیمان یا باید محصولشان را با ضرر تولید کنند که این کار را نمی‌کنند یا باید قیمت سیمان افزایش پیدا کند که همین افزایش قیمت در سالی که دولت برای مسکن برنامه‌ جدی دارد می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

کریمی افزود: به هر حال باید معادلات اقتصادی را در واقعی کردن قیمت گاز برای رشته‌های مختلف صنعتی در نظر بگیریم و به گونه‌ای عمل نکنیم تا کسانی که درگذشته سرمایه گذاری کردند پشیمان شوند و این کار چراغ راهی که برای آیندگان وجود دارد را خاموش کند.

عضو کمیسیون صنایع خاطرنشان کرد: چنین اقدامی این هشدار را به مابقی متقاضیان سرمایه گذاری می‌دهد که بی‌ثباتی در سیاست گذاری تعیین قیمت گاز و انرژی می‌تواند هرگونه تقاضای جدید برای سرمایه گذاری را با ریسک‌های بسیار بالا مواجه کند.

این نماینده مجلس درانتها گفت: لذا این خطر را ایجاد می‌کند که سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری جدید منصرف شوند. البته ما اعتقاد داریم که این افزایش‌ها باید منطقی و عادلانه و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حاکم بر صنعت و رشته‌های صنعتی صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 2999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =