کد خبر 3008
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

نگرانی از قیمت جهانی سنگ آهن با عقب نشینی چین

نگرانی از قیمت جهانی سنگ آهن با عقب نشینی چین

در هفته گذشته قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی چین از استرالیا در مجموع تغییری نداشت و ۱۲۶ دلار به ازای هر تن بود.

 به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از پترومتالز در هفته گذشته قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی چین از استرالیا در مجموع تغییری نداشت و ۱۲۶ دلار به ازای هر تن بود. هفته گذشته، هفته بسیار مهمی برای بازار جهانی فولاد و سنگ آهن بود چرا که نخستین هفته کاری در سال جدید چینی بود و فعالان بازار منتظر بودند تا روند عرضه و تقاضا را با آغاز به کار چینی‌ها محک بزنند. قیمت سنگ آهن در اولین روز کاری چینی‌ها تا ۱۲۹ دلار به ازای هر تن هم بالا رفت و سپس شاهد عقب‌نشینی قیمت‌ها بودیم.

خوش‌بینی به افزایش تقاضای چینی‌ها برای محصولات فولادی کاهش یافته است. یکی از مقامات ارشد در دیارتمان آسیا و اقیانوسیه‌ی صندوق بین‌المللی پول گفته است که از تمهیدات اخیر انبساطی دولت چین استقبال می‌کنیم اما «از نظر ما، برای خاتمه دادن به بحران بخش مسکن چین، اقدامات بیشتری موردنیاز است».

برخی بر این اعتقادند که تمهیدات پیشین دولت چین برای تحریک تقاضا، کارآیی پایینی خواهد داشت و پکن مجبور است بسته‌ اقتصادی جدیدی را برای حمایت از بخش مسکن این کشور اعلام کند. اگر این انتظار برآورد نشود، پیش‌بینی می‌شود که در میان مدت شاهد کاهش قیمت سنگ آهن خواهیم بود.

نگرانی از قیمت جهانی سنگ آهن با عقب نشینی چین

انتهای پیام/

کد خبر 3008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =