کد خبر 3079
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

کاهش ۴۹ درصدی تولید آهن اسفنجی در عرض یک ماه

کاهش ۴۹ درصدی تولید آهن اسفنجی در عرض یک ماه

محدودیت‌های مصرف گاز باعث کاهش شدید تولید آهن اسفنجی شده و بررسی‌ها نشان داده که تولید آهن اسفنجی کشور در دی‌ماه امسال با کاهش ۴۹ درصدی نسبت به آذرماه به ۱٫۱ میلیون تن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در هفته جاری، قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا با افزایش ۶۸۳ تومانی در هر کیلو، معادل ۵٫۹ درصدی نسبت به معاملات پیشین به ۱۲۳۳۷ تومان به ازای هر کیلو رسید. محدودیت‌های مصرف گاز باعث کاهش شدید تولید آهن اسفنجی شده و بررسی‌ها نشان داده که تولید آهن اسفنجی کشور در دی‌ماه امسال با کاهش ۴۹ درصدی نسبت به آذرماه به ۱٫۱ میلیون تن رسیده است. برای مقایسه در آبان امسال، تولید آهن اسفنجی کشور بیش از ۳٫۴ میلیون تن بود.

در هفته جاری، نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش به ۶۹٫۱ درصد رسید. در هفته آخر دی‌ماه سال جاری، در یک رکورد تاریخی، نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش فولادی به ۷۹٫۴ درصد رسیده بود. افزایش اخیر قیمت شمش و عقب‌نشینی نرخ آهن اسفنجی از سقف تاریخی، باعث شده تا نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش به زیر ۷۰ درصد برسد.

آخرین قیمت آهن اسفنجی در هند ۳۳۰۰۰ روپیه به ازای هر تن معادل ۳۹۹ دلار است و اگر این قیمت را مبنا قرار دهیم، آهن اسفنجی در هفته جاری در بورس کالا با دلار ۳۰۹۲۰ تومانی معامله شد.

روند قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

کاهش ۴۹ درصدی تولید آهن اسفنجی در عرض یک ماه

پایان پیام/ ف

کد خبر 3079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =