کد خبر 3093
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

طوفان و زلزله ترس را به بازار قراضه و زغال کشاند

طوفان و زلزله ترس را به بازار قراضه و زغال کشاند

تقویت دلار نسبت به یوآن، سنگ‌آهن را ارزان کرد. احتمال بروز توفان در بنادر استرالیا با ایجاد واهمه از محدودیت عرضه، زغال را گران کرد؛ این درحالی بود که معاملات قراضه وارداتی به ترکیه در پی وقوع زلزله‌ای مهیب در این کشور متوقف شد.

زغال‌سنگ استرالیا برای مشتریان آسیایی گران شد، افزایش نگرانی درخصوص عرضه و احتمال افزایش تقاضا از سوی خریداران چینی عامل این رشد قیمتی بود. به این ترتیب پلتس، بهای زغال متالورژیک فوب استرالیا را برای روز دوشنبه ششم فوریه با ثبت رشد ۱۰دلاری برابر ۳۶۰دلار و ۲۵سنت ارزیابی کرد. اداره هواشناسی استرالیا یک توفان استوایی نزدیک سواحل کوئیزلند را پیش‌بینی کرد. انتشار این خبر با ایجاد واهمه از اختلال در عرضه زغال، زمینه رشد بهای این محصول را فراهم کرد. در حالی که احتمال بروز اختلال در عرضه از رشد قیمت زغال حمایت کرد، بخشی از متقاضیان هندی ترجیح دادند از حجم خرید خود بکاهند؛ چرا که افزایش هزینه مواد ورودی، فولادسازان هندی را با کاهش حاشیه سود مواجه کرده و در این شرایط آنها ترجیح می‌دهند با حداقل توان به تولید بپردازند. در حالی که بر نرخ زغال فوب استرالیا افزوده شد، پلتس، پریمیوم این محصول تحویل چین را برای روز دوشنبه ششم فوریه بدون تغییر نرخ برابر ۳۲۹دلار به‌ازای هر تن ارزیابی کرد.

احتمال بروز اختلال در عرضه سیگنالی افزایشی برای این بازار به همراه داشت؛ اما بخش قابل‌توجهی از متقاضیان ترجیح دادند فعلا از خرید دست بکشند تا وضعیت عرضه روشن شود. در عین حال عدم‌رشد تقاضا برای محصولات فولادی پایین‌دستی در چین مانعی در مقابل افزایش بهای زغال است. به گزارش پلتس، تجارت قراضه وارداتی به ترکیه در پی وقوع زمین‌لرزه در این کشور متوقف شد؛ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۸/ ۷ریشتر بخش‌هایی از مرکز و جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه را لرزاند. استان‌های اسکندرون و عثمانیه به‌عنوان دو قطب بزرگ فولادسازی ترکیه در کانون این زمین‌لرزه‌ها واقع شده‌اند.

در شرایط کنونی مردم در این مناطق به دنبال نجات از زیر آوار هستند و فعلا فولادسازی در این مناطق تعطیل خواهد بود. منابع پلتس فعلا از خسارات وارده به واحدهای فولادی واقع در این مناطق خبر ندارند، فروشندگان اروپایی قراضه نیز احتمال می‌دهند طی یک‌هفته خبری از فروش قراضه در بازار ترکیه نباشد. به این ترتیب پلتس، بهای هر تن قراضه وارداتی به ترکیه را بدون تغییر نرخ برابر ۴۲۷دلار و ۵۰سنت ارزیابی کرد. در این شرایط بر نرخ میلگرد صادراتی ترکیه در معاملات آتی افزوده شد. احتمال کاهش عرضه این محصول در پی وقوع زمین‌لرزه عامل رشد بهای فولاد صادراتی ترکیه بود.

کد خبر 3093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =