کد خبر 3096
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

رشد ۱۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در حفاری اکتشافی

رشد ۱۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در حفاری اکتشافی

مدیر اکتشاف ایمیدرو گفت: در ۹ ماهه امسال در حوزه اکتشافات سنگ‌آهن، زغال‌سنگ، پلی‌متال، بوکسیت و غیره، ۷ هزار و ۸۳۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شد که رشد ۱۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیور به نقل از ایمیدرو، احمد فتاحی مجلج مدیر اکتشاف ایمیدر اظهار کرد: میزان حفاری اکتشافی این سازمان و شرکت‌های تابعه، از ابتدای امسال تا پایان آذرماه با رشد ۳۵ درصدی به ۲۰۷ هزار متر رسید که نسبت به میزان حفاری اکتشافی ۹ ماهه ۱۴۰۰ (حدود ۱۵۳ هزار متر)، ۵۴ هزار متر افزایش یافت.

وی گفت: ایمیدرو و شرکت‌های تابعه در ۹ ماهه امسال در حوزه اکتشافات سنگ‌آهن، زغال‌سنگ، پلی‌متال، بوکسیت و غیره، هفت‌هزار و ۸۳۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (سه‌هزار و ۲۳۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال)، ۱۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به جزئیات عملیات اکتشافی سایر واحدهای تابعه این سازمان در ۹ ماهه ۱۴۰۱، گفت: در مدت مذکور، شرکت ملی صنایع مس ایران ۱۳۱.۹ هزار متر برای اکتشافات سراسری کان‌سنگ مس و شرکت آلومینای ایران نیز با هدف اکتشاف اندیس‌های بوکسیت، ۲۰.۹ هزار متر حفاری اکتشافی انجام داده‌است.

وی ادامه‌داد: طرح توانمندسازی اکتشاف ایمیدرو ۶.۳ هزار متر در بخش اکتشافات فاز عمومی و مجتمع سنگ آهن سنگان در آنومالی‌های شرقی و مرکزی ۵.۱ هزار متر حفاری انجام دادند. شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا نیز در مرحله اجرای عملیات اکتشافات سطحی قرار دارد.

فتاحی مجلج خاطرنشان‌کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این مدت، با انجام ۴۲ هزار متر حفاری اکتشافی، هفت پروانه اکتشاف در حوزه پلی متال و ۲ گواهی کشف در حوزه زغال سنگ و پلی متال دریافت کرده است. مجموع ذخایر حاصل شده در این بخش، ۱۷۸ میلیون تن برآورد شده است.

وی افزود: عملکرد کامل واحدهای یاد شده از نظر میزان کشف ذخایر معدنی پس از ارزیابی نهایی، در اوایل سال آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 3096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =