کد خبر 310
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

تبدیل تهدید به فرصت در گل گهر

تبدیل تهدید به فرصت در گل گهر

در راستای سولفورزدایی که با پایه دانش‌بنیان آغاز شده در ظرف ۲۴ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در این خصوص تهدید کارکنان و مردم سیرجان را به فرصت تبدیل کردیم.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه سولفورزدایی از گازهای خروجی کارخانه گندله‌سازی این شرکت گفت: این منطقه ۴۲ درصد از کنستانتره کشور ۳۱ درصد از گندله و ۱۳ درصد آهن اسفنجی را تولید می‌کند که در سند چشم‌انداز تولید سه میلیون ورق را در برنامه داریم.
ایمان عتیقی افزود: بخش تولید شاکله اصلی فعالیت گل گهر است و شرکت گل گهر ظرفیتی برگرفته از تجربیات دارد لذا با وجود قطعی برق در سال ۱۴۰۰ افزایش را در تولید را داشتیم.
وی تصریح کرد: ۲۲ هزار نفر نیروی انسانی متخصص از معدن تا تولید آهن اسفنجی در منطقه گل گهر فعالیت دارد و افراد فعال در این منطقه متخصص‌ترین نیروها در کشور هستند.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر عنوان کرد: هدف اصلی ما تولید است و این هدف را کارکنان شرکت گل گهر به‌خوبی انجام داده‌اند و هر سال رشد تولید را داشته‌اند.
وی با اشاره به برنامه توسعه شرکت گل گهر سیرجان گفت: با پیگیری وزارت صمت پنج میلیارد یورو پروژه در منطقه گل گهر تعریف و ۹ پروژه از این ۱۳ طرح اکنون فعال شده و کارهای تولید اشتغال‌زایی و بومی‌سازی به همت کارکنان رقم خورده و امیدواریم باری از مشکلات صنعت کشور برداریم.
عتیقی با اشاره به وضعیت این شرکت در بازار سرمایه افزود: سه شرکت زیرمجموعه گل گهر را طی یک سال اخیر وارد بورس کردیم.
وی ادامه داد: در این راستا نگاه دولت این است بخشی از منافع معادن به مجموعه همکاران این شرکت برسد و مردم در آن سهم داشته باشند لذا برای نخستین بار در کشور ۱۸ هزار نفر به‌صورت اقساطی سهام‌دار شرکت جهان فولاد شدند لذا تا سه سال آینده شاهد رشد خوب این شرکت در بازار سرمایه خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: گل گهر در سال گذشته ۸۶ درصد در بازار سرمایه رشد داشته که بیشترین مقدار در این حوزه بوده است.
وی تصریح کرد: پروژه سولفورزدایی از امروز در دستور کار شرکت گل گهر قرار گرفته که این طرح دود گوگرد متصاعد از گندله را که برای محیط‌زیست آسیب داشت را به‌نوعی کود تبدیل می‌کند.
عتیقی ابراز داشت: اجرای این طرح طی ۱۰ سال گذشته در دستور کار بود که در این طرح تکنولوژی در راستای سولفورزدایی را با پایه دانش‌بنیان آغاز کردیم که ظرف ۲۴ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در این خصوص تهدید کارکنان و مردم سیرجان را به فرصت تبدیل کردیم.
وی افزود: بر این اساس دودهای مضر در این دود را به کود سولفات آلومینیوم تبدیل می‌کنیم و این کود موردنیاز جدی کشاورزی ما خواهد بود.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: همچنین اجرای این طرح برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و ۲۰ هزار میلیارد تومان میزان سرمایه‌گذاری آن است.
وی اضافه کرد: ضمن اینکه برای نخستین بار تراک ۶۶ تن گل گهر به همت یک شرکت داخلی ۵۰ درصد بومی‌سازی شد و امیدواریم این بومی‌سازی تا ۷۵ درصد ارتقا یابد.
عتیقی افزود: در راستای تداوم تولید سنگ برای آیندگان ۱۰ دستگاه اکتشافاتی را خریداری کردیم و همچنین یک شرکت اکتشافی در کرمان ایجاد می‌شود که به ذخایر معدنی این استان کمک می‌کند.
وی گفت: با کنسرسیوم سایر شرکت‌ها یک معدن آهن را در افغانستان تأسیس و عملیات اجرایی معادن زیرزمینی را در منطقه آغاز می‌کنیم.

پایان پیام/ پ م

کد خبر 310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =