کد خبر 3115
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

تراکتور در تعقیب پرسپولیس و سپاهان

تراکتور در تعقیب پرسپولیس و سپاهان

تراکتور تبریز با سرمربی اسپانیایی خود روند فوق‌العاده‌ای را در پیش گرفته است.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از خبرورزشی،آژیر خطر در پرسپولیس و سپاهان به خطر در آمد / تراکتور در کنار بیخ گوش زرد و سرخ پوشان. «تغییر همیشه بد نیست»، شاید هواداران تراکتور بیش از هر تیم دیگری در فصل جاری متوجه این جمله معروف شده باشند و آن را به خوبی بتوانند درک کنند. هر چند در فصول اخیر، سریال تغییر و تحولات روی نیمکت تیم تراکتور خبرساز شده بود، اما در لیگ بیست‌ودوم اوضاع کاملاً متفاوت است. نه آنقدر به مانند چند فصل گذشته نیمکت تراکتور لرزان است و نه این تیم برای بقا و حضور در میانه‌های جدول تلاش می‌کند؛ بلکه سرخ‌پوشان تبریزی در کورس مدعیان قرار گرفته‌اند.

قربان بردیف تیم خوبی را برای تراکتور بست و با اینکه رفیق نیمه‌راه سرخ‌پوشان تبریزی شد و بعد از جام جهانی دیگر روی نیمکت تراکتور قرار نگرفت، اما جدایی او از تیم پرطرفدار تبریزی نه‌تنها به ضرر تراکتور نشد، بلکه تراکتوری‌ها با هدایت پاکو خمس توانستند سیر صعودی فوق‌العاده‌ای را در جدول تجربه کنند و به کورس مدعیان لیگ اضافه شوند.

بهترین معدل فصل برای سرمربی اسپانیایی

سرمربی اسپانیایی تراکتور آنقدرها موفق بوده که همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند. او به جز اینکه توانست تراکتور را به کورس مدعیان برساند، برای خود هم یک آمار ویژه در فوتبال ایران به‌جای گذاشته و فعلاً با اختلاف نسبت به سایر سرمربیان شاغل در لیگ، بهترین مربی فصل است. نگاهی به آمار و ارقام، این ادعا درباره پاکو خمس را به خوبی اثبات می‌کند که او توانسته عملکردی بهتر از حتی ژوزه مورایس، یحیی گل‌محمدی و ریکاردو سا پینتو داشته باشد! خمس ۸ بازی در لیگ برتر روی نیمکت تراکتور نشسته که فقط یک شکست جنجالی مقابل نساجی داشته و توانسته ۵ برد و ۲ تساوی را تجربه کند. کسب ۱۷ امتیاز از ۲۴ امتیاز ممکن باعث شده تا معدل ۲.۱۲ امتیاز در هر مسابقه در کارنامه سرمربی اسپانیایی به‌ثبت برسد. مورایس با سپاهان در لیگ بیست‌ودوم در ۱۹ بازی، ۳۹ امتیاز کسب کرده و معدل ۲.۰۵ در کارنامه او به‌چشم می‌خورد و یحیی گل‌محمدی هم با عملکردی مشابه مورایس، همین میزان امتیاز را کسب کرده است. ریکاردو سا پینتو هم با معدل ۱.۸۹ چهارمین سرمربی برتر لیگ بیست‌ودوم است.

روزهای سرنوشت‌ساز برای مدعی ماندن

سازمان لیگ هنوز تکلیف مسابقات هفته بیست‌وسوم را مشخص نکرده اما احتمالاً تا پیش از فیفادی ماه مارچ، رقابت‌های هفته بیست‌وسوم هم به انجام می‌رسد که در این‌صورت سرخ‌پوشان تبریزی باید خود را برای ۴ مسابقه سرنوشت‌ساز آماده کنند. تراکتوری‌ها با کسب ۴ برد در ۵ بازی اخیر، توانستند از لغزش گل‌گهر بیشترین استفاده ممکن را ببرند و خود را به کورس مدعیان برساندند و در پایان هفته نوزدهم، با عبور از گل‌گهر به جایگاه چهارم جدول رسیدند.

تراکتور حالا فقط ۴ امتیاز با رتبه سوم جدول و ۷ امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارد و در ۴ بازی آینده، سرخ‌پوشان تبریزی باید برابر آلومینیوم اراک، صنعت‌نفت آبادان، پرسپولیس تهران و مس رفسنجان قرار بگیرند که برگ برنده برای شاگردان خمس، انجام ۳ مسابقه در خانه است و آن‌ها فقط برای دیدار با صنعت‌نفت باید راهی آبادان شوند و ۳ بازی دیگر در حضور هواداران پرشور تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز به انجام می‌رسد.

خمس در این ۴ بازی فرصت دارد تا هم تراکتور را به صدر جدول نزدیک‌تر کند و هم اینکه معدل امتیازگیری خود در فوتبال ایران را ارتقا بدهد و به رکوردی فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند. باید دید آیا سرخ‌پوشان تبریزی در ادامه روند شکست‌ناپذیری و بردهای سریالی خود می‌توانند در ۴ بازی آینده تا پیش از تعطیلات فیفادی هم موفق عمل کنند و برخلاف فیفادی قبلی، در قامت یک مدعی به استقبال تعطیلات فوتبال باشگاهی می‌روند یا خیر.

انتهای پیام/

کد خبر 3115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =