کد خبر 3126
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

روند قیمت جهانی سنگ آهن/ اقدامات جدید چین برای تحریک تقاضا

روند قیمت جهانی سنگ آهن/ اقدامات جدید چین برای تحریک تقاضا

در هفته گذشته قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی چین از استرالیا در مجموع ۷۵ سنت به ازای هر تن معادل ۰٫۶ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵٫۲۵ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش پایگاه خبر آهن‌نیوز، در هفته گذشته قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی چین از استرالیا در مجموع ۷۵ سنت به ازای هر تن معادل ۰٫۶ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵٫۲۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت سنگ آهن در هفته گذشته تا ۱۲۲ دلار به ازای هر تن هم کاهش یافت اما در اواخر هفته، افزایش قیمت‌ها در قراردادهای آتی بورس کالای دالیان و افزایش انتظارات نسبت به رشد تقاضا، باعث افزایش قیمت‌ها شد.

استان جیانگ‌سو به‌عنوان یک هاب فولادسازی در چین در هفته گذشته فهرستی از پروژه‌ها به ارزش ۸۳٫۶ میلیارد دلار را برای سال جاری اعلام کرد. مقررات خرید واحدهای مسکونی در شهر ووهان مرکز استان هوبئی نیز در هفته گذشته تسهیل شد. این تمهیدات باعث شد تا خوش‌بینی نسبت به رشد تقاضای محصولات فولادی در چین افزایش یابد.

با وجود این جو مثبت، حجم معاملات سنگ آهن در چین پایین است و موجودی سنگ آهن در بنادر به ۱۳۸٫۳۵ میلیون تن رسیده که بالاترین میزان در ۵ ماه گذشته است. در واقع، هنوز تمهیدات دولت چین برای تحریک تقاضا، به رشد تقاضا برای سنگ آهن منجر نشده است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 3126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =