کد خبر 3145
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

اخذ گواهی اعتبار مولد (گام) تسهیل‌گری در خرید مواد اولیه

اخذ گواهی اعتبار مولد (گام) تسهیل‌گری در خرید مواد اولیه

بانک‌ها مبتنی بر فاکتور و بنا به درخواست مشتریان، اوراق گام را صادر و در اختیار فروشنده مواد اولیه قرار می‌دهند. این اوراق از ابتدای صدور تا سررسید اوراق، به راحتی به منظور خرید مواد اولیه قابلیت انتقال در زنجیره را خواهند داشت ضمن آن که امکان عرضه آن در بازار ثانویه نیز همواره وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بانک‌ها مبتنی بر فاکتور و بنا به درخواست مشتریان، اوراق گام را صادر و در اختیار فروشنده مواد اولیه قرار می‌دهند. این اوراق از ابتدای صدور تا سررسید اوراق، به راحتی به منظور خرید مواد اولیه قابلیت انتقال در زنجیره را خواهند داشت ضمن آن که امکان عرضه آن در بازار ثانویه نیز همواره وجود دارد.

در دستورالعمل جدید، برای انتشار این اوراق معافیت از نسبت‌های نظارتی و محدودیت‌های کنترل رشد ترازنامه برای بانک‌ها منظور شده است که موجب جذابیت آن برای بانک‌ها است.

این اوراق توسط بانک‌های عامل و در سررسید یک تا ۱۲ ماه منتشر می‌شود و بازپرداخت آن نیز توسط بانک‌ها در سررسید تضمین می‌شود. کارمزد صدور این اوراق همانند کارمزد ضمانت‌نامه است و بانک‌ها مجازند به مشتریان خود در کارمزد صدور اوراق تخفیف بدهند.

حداکثر اعتبار هر بنگاه متعهد ۱۲۰ درصد فروش سال آخر آن بنگاه است که پس از کسر تسهیلات مربوط به تامین مالی سرمایه در گردش بنگاه مربوطه و تعهدات ناشی از اوراق قبلی منتشر شده، تعیین می‌شود.   

در تصویر زیر مراحل اخذ گواهی اعتبار مولد را مشاهده می‌فرمایید:

اخذ گواهی اعتبار مولد (گام) تسهیل‌گری در خرید مواد اولیه

پایان پیام/ ف 

کد خبر 3145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =