کد خبر 3148
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

چین؛ نرخ فولاد تولیدی را افزایش داد

چین؛ نرخ فولاد تولیدی را افزایش داد

با توجه به افزایش ظرفیت کوره های بلند موجود در چین، نرخ تولید محصولات فولادی توسط کارخانه های فولاد چین پس از تعطیلات سال نو افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از  آرتان پرس؛ وب سایت خبری S&P Global  در روز شنبه (۱۱ فوریه) اعلام کرد کارخانه های فولادی مستقر در چین پس از جشن سال نو قمری تولید خود را کاهش ندادند و کوره های بلند موجود در آن با ظرفیت کامل کار می کنند.

فعالان بازار در روز شنبه (۱۱ فوریه) گزارش دادند فولادسازان مستقر در کشور چین به بهبود تقاضای داخلی پس از جشن سال نو قمری و افزایش تولید در این کشور امیدوار هستند.

به نقل از چندین منبع خبری، علیرغم اینکه برخی از بنگاه ها به دلیل قیمت بالای مواد اولیه و کاهش قیمت محصولات فولادی نورد شده با سودآوری پایین تولید مواجه شده اند، فولادسازان کشور به دنبال شروع خوبی در سال ۲۰۲۳ هستند. باید توجه داشت که تعمیرات انجام شده در ظرفیت های نورد تعدادی از کارخانه های مستقر در چین به عنوان بخشی از برنامه های سالانه انجام می شود.

معامله گران در روز شنبه (۱۱ فوریه) گزارش دادند کارخانه ‌های مورد بررسی S&P Global در سراسر کشور چین اعلام کردند که کوره‌ های بلند این کشور طبق معمول کار می‌ کنند و هیچ برنامه کوتاه‌ مدتی برای توقف تولید ندارند.

یک منبع خبری مستقر در شمال چین گزارش داد حاشیه سود حاصل از تولید محصولات فولادی در ژانویه ۲۰۲۳ نسبت به پایان سال ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی بهبود یافته است، اگرچه هنوز هم این حاشیه سود در سطح پایینی قرار دارد. بررسی ها نشان می دهد به طور خاص، حاشیه سود تولید میلگرد فولادی در بازار داخلی چین ۱۰.۸۵- دلار در هر تن بوده است

تحلیل گران بازار در روز شنبه (۱۱ فوریه) اعلام کردند با توجه به ممانعت از هرگونه اختلال مرتبط با کووید ۱۹، برخی از فعالان بازار افزایش تقاضای داخلی برای محصولات فولادی را در میان سیاست های محرک اقتصادی پیش بینی کرده اند. با این حال بررسی ها نشان می دهد تقاضای داخلی برای محصولات فولادی می تواند تحت تأثیر کاهش سرعت فعالیت در اکثر سایت های ساخت و ساز در چین به دلیل کمبود نیروی کار و مشکلات سرمایه گذاری در صنعت ساخت و ساز باشد. باید توجه داش که این عوامل احتمالاً بر تعداد پروژه هایی که راه اندازی می شوند نیز تأثیر خواهد گذاشت.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، سود شرکت های فولادی مستقر در چین در سال ۲۰۲۲ به ۳۶.۵۵ میلیارد یوان رسید که معادل ۵.۴ میلیارد دلار بوده است. باید توجه داشت که میزان سود شرکت های فولادی مستقر در چین در سال ۲۰۲۲ حدود ۹۱.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد نرخ کاهش سود در بخش ذوب و نورد فلزات آهنی در سال ۲۰۲۲ نسبت به شاخص ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲، با افزایش ۳.۲ درصدی همراه بوده است.

همچنین به نقل از برخی تاجران، میزان مصرف محصولات فولادی در چین در سال ۲۰۲۲ به ۹۱۴ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان مصرف محصولات فولادی در چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۳.۳ درصدی یا کاهش ۳۱ میلیون تن را تجربه کرده است. بررسی ها نشان می دهد میزان مصرف محصولات فولادی در کشور چین برای دومین سال متوالی رو به کاهش می باشد. معامله گران اعلام کردند افت شاخص مصرف محصولات فولادی در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰، به حدود ۸.۳ درصد یا ۸۳ میلیون تن رسیده است.

کد خبر 3148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =