کد خبر 316
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

رشد ۷۶ درصدی باطله‌برداری مجتمع سنگان در ۱۴۰۱

رشد ۷۶ درصدی باطله‌برداری مجتمع سنگان در ۱۴۰۱

میزان باطله‌برداری مجتمع در سه ماهه امسال به ۹.۶۷ میلیون تن رسیده است که حاکی از رشد ۷۶ درصدی است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بر اساس اعلام ایمیدرو مجتمع سنگان با استخراج ۵.۹۹ میلیون تن سنگ‌آهن طی سه ماهه امسال، رشد ۴۹ درصدی استخراج این ماده معدنی نسبت به مدت مشابه سال قبل را به ثبت رساند.

این عملکرد صعودی در حالی به ثبت رسیده است که میزان استخراج مجتمع سنگان در سه ماهه نخست سال گذشته، چهار میلیون و سه هزار تن بوده است.

از سوی دیگر قرارداد استخراج سنگ‌آهن و باطله‌برداری دربرگیرنده عملیات استخراج در نواحی مرکزی و بخشی از نواحی غربی معادن سنگان است که شامل ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سنگ آهن و ۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب باطله‌برداری است. میزان سرمایه‌ای که از بخش خصوصی طی اجرای عملیات (۵سال) جذب می شود، به ۱۶ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

این در حالی است که میزان باطله‌برداری مجتمع در سه ماهه امسال به ۹.۶۷ میلیون تن رسیده است که حاکی از رشد ۷۶ درصدی است. میزان باطله‌برداری مجتمع طی مدت مشابه سال گذشته، ۵.۴۷ میلیون تن بوده است.

 طبق اعلام مجتمع سنگان، برنامه استخراج ۱.۹۸ میلیون تن سنگ آهن طی تیرماه امسال در دستور کار است. برنامه باطله‌برداری تیرماه این مجموعه تحت پوشش ایمیدرو، ۵.۵ میلیون تن است.

 مجتمع سنگ آهن سنگان طبق استراتژی ایمیدرو، برنامه دستیابی به ظرفیت تولید ۱۷ میلیون تن کنسانتره و ۱۵.۵ میلیون تن گندله را در دست اجرا دارد که با دستیابی به این میزان تولید، ایمیدرو زمینه تامین خوراک تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در کشور را از این منطقه فراهم می کند.

پایان خبر/ ا

کد خبر 316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =