کد خبر 3178
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

۱۵/۴ درصد ریزشِ بازار ورق‌ها در بورس کالا

۱۵/۴ درصد ریزشِ بازار ورق‌ها در بورس کالا

پایان معاملات امروز ورق‌های فولادی در بورس کالا با ریزش ۱۵/۴ درصدی عرضه‌ها همراه بود و به مقدار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن عرضه و با تقاضای ۱۵ هزار و ۳۰۰ تنی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ قرار بود ۲۰ هزار و ۷۰۰ تن محصول فولادی شامل ورق گالوانیزه G، ورق سرد B، ورق رنگی و ورق قلع اندود بر روی تابلوی معاملات بورس کالای ایران خرید و فروش شود اما پایان معاملات با ریزش ۱۵/۴ درصدی عرضه‌ها به مقدار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن عرضه و با تقاضای ۱۵ هزار و ۳۰۰ تنی مواجه شد.

گفتنی است در بازار امروز ورق قلع اندود و ورق رنگی که به ترتیب توسط صنایع فولاد توان آور آسیا و صنایع هفت الماس عرضه شده و قرارداد آن به صورت سلف و برای تاریخ تحویل اردیبهشت و فروردین برنامه‌ریزی شده است، با تقاضای چشمگیری روبه رو نشدند اما با این حال فروش انجام شد.

دلیل این امر طبق نظر کارشناسان احتمال به این دلیل باشد که با توجه به این که در معاملات دیروز بورس کالا معاملات ورق گالوانیزه و ورق رنگی فولاد مبارکه ابطال شد و قیمت آن‌ها تایید نشد که بخاطر سیاست بورس کالا بود که کالاهایی که به علت تقاضای بالا قیمتشان به خاطر عرضه اعتباری بالا می‌رود باید یا نقدی به فروش رود یا ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری به فروش برساند. در مورد ورق گالوانیزه شرکت تاراز و ورق کاشان هم امروز این اتفاق افتاد و فروش به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد LC شد که حال به علت مشکلات بانکی و عدم وجود نقدینگی و عدم همکاری بانک‌ها برای تخصیص وام، بازرگان‌ها و تولیدکننده‌ها از طریق عرضه LC در بورس و فروش آن تامین اعتبار می‌کردند که این خود باعث افزایش قیمت در بازار می‌شد که اخیرا جلوی آن گرفته شده و امروز با همین روش فروش ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری هم رقابت نشد. در مورد ورق روغنی فولاد غرب، هفت الماس و فولاد مبارکه از اول ماه در بازار بورس عرضه کردند و فروش خود را به صورت سهمیه انجام داده بودند که اکثرا شرکت‌ها از قبل خرید خود را انجام داده بودند که باعث شد تقاضا زیاد نباشد.

تصویر زیر جزئیات عرضه ورق‌های فولادی و نتایج معاملات امروز را نشان می‌دهد:

15/4 درصد ریزشِ بازار ورق‌ها در بورس کالا

15/4 درصد ریزشِ بازار ورق‌ها در بورس کالا

پایان پیام/ ف

کد خبر 3178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =