کد خبر 3183
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

رکن اصلی مولدسازی صنایع فولاد، افزایش تولید است

رکن اصلی مولدسازی صنایع فولاد، افزایش تولید است

 رئیس سابق انجمن فولاد و آهن معتقد است منظور از مولدسازی مجموعه اقداماتی است که سبب می‌شود تولید افزایش یابد که برای این این امر لازم است تولیدکنندگان در حوزه‌ها و جنبه‌های مختلف حمایت شوند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ یکی از اساسی‌ترین چالش‌های چشم‌انداز اقتصاد ایران، پدیدۀ جهانی شدن است که برخورداری از صنعت رقابت‌پذیر را برای اقتصاد اجتناب‌ناپذیر می‌سازد. یکی از اقدامات اساسی و مهم کشور در دستیابی به اهداف ترسیم‌شده، بهبود فضای کسب‌وکار و رقابتی کردن آن در کشور است. فضای کسب‌وکار از جمله شاخص‌های تعیین‌کنندۀ وضعیت اقتصادی هر کشور است که با استناد به آن می‌توان به بررسی، تجزیه‌ و تحلیل شرایط اقتصادی هر کشور پرداخت. به همین دلیل صنعت فولاد به‌عنوان یکی از صنایع مهم و استراتژیک و قابل‌رقابت، می‌تواند با افزایش قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود سهم قابل‌توجهی در بهبود فضای کسب‌وکار کشور ایفا کند.

سرمایه‌های راکد می‌تواند گره‌های پروژه‌های نیمه‌تمام را باز کند و کمک بزرگی به رشد اقتصادی باشد، حال دولت تصمیم به فروش اموال مازاد خود گرفته که سازوکار آن همراه با برخی انتقادات همراه بوده‌ است.

چندی است مولد سازی صنایع فولاد بر سر زبان‌ها افتاده، برخی از کارشناسان معتقدند که مولد سازی می‌تواند تاثیر به سزایی بر اقتصاد و تولید داشته باشد. در همین راستا آهن نیوز با رئیس سابق انجمن آهن و فولاد به گفت وگو نشسته که مشروح آن را با هم می‌خوانیم:

محمد آزاد در گفتگو با آهن‌نیوز گفت: منظور از مولد سازی مجموعه اقداماتی است که سبب می‌شود تولید افزایش یابد که برای این این امر لازم است تولیدکنندگان در حوزه‌ها و جنبه‌های مختلف حمایت شوند.

وی با بیان اینکه در صنعت فولاد مراحل مختلف برای تولید فولاد، شمش، آهن و غیره در نظر گرفته می‌شود، ابراز کرد: تمام این مراحل در کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شود اما اگر خطوط تولید به صورت متوالی و کنار هم در یک کارخانه به صرفه‌تر بوده و خط تولید و کیفیت محصولات افزایش می‌یابد.

رئیس سابق انجمن آهن و فولاد با بیان اینکه دولت باید با اعطای تجهیزات، امتیازات و تسهیلات یاری کند که معادن کوچک تعطیل نشوند، عنوان کرد: عدم تعطیلی صنایع و معادن کوچک و بزرگ تأثیر بسزایی بر مولدسازی دارد.

آزاد با بیان اینکه ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، افزایش تولید ارمغان مولدسازی در صنایع فولاد به حساب می‌آیند، تصریح کرد: قرار شده تا سال ۱۴۰۴ به تولید ۵۵ میلیون تن در سال برسیم که در حال حاضر این عدد ۳۰میلیون تن در سال است در واقع برای رسیدن به این رقم، مولدسازی امر ضروری خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم رشد بخش خصوصی با کمک دولت، گفت: دولت می‌تواند با حمایت، تسهیلات و امتیازات مختلف کمک کند تا صنعت و معدن به بخش خصوصی برون سپاری شود در واقع دولت نباید در حوزه اقتصادی آن قدر ورود کند که کنترل اوضاع از دست او خارج شود.

این کارشناس حوزه فولاد وآهن  تاکید کرد: دولت باید بیشتر نظاره گر باشد و امور تولید و اقتصادی خود را به بخش خصوصی ومردمی بسپارد.

انتهای پیام/

کد خبر 3183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =