کد خبر 3204
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

لغو ۱۵ درصدی مالیات؛ صادرات فولادی هند را افزایش داد

لغو ۱۵ درصدی مالیات؛ صادرات فولادی هند را افزایش داد

با توجه به بهبود قیمت جهانی محصولات فولادی و لغو ۱۵ درصدی مالیات صادراتی بر محصولات فولادی هند، میزان صادرات محصولات فولادی هند در ژانویه ۲۰۲۳ افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از وب سایت خبری SteelMint در روز یکشنبه (۱۲ فوریه) اعلام کردند شرکت های فولادی هند صادرات محصولات فولادی نهایی را در ژانویه ۲۰۲۳ به ۵۸۰ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نهایی هند در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۳۳ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد با این حال، حجم صادرات محصولات فولاد نهایی هند در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۲۸ درصد نسبت به ژانویه ۲۰۲۱ افت داشته است.

فعالان بازار در روز یکشنبه (۱۲ فوریه) اعلام کردند بهبود قیمت جهانی فولاد و لغو ۱۵ درصدی مالیات صادراتی باعث افزایش سفارش محصولات فولادی صادراتی از هند شده است.

به نقل از برخی تاجران، در ۱۰ ماه آخر سال مالی ۲۰۲۲ (آوریل ۲۰۲۲ تا ژانویه ۲۰۲۳)، حجم صادرات محصولات فولادی از هند به ۵.۳۳ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی با ۵۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال مالی قبل همراه بوده است.

معامله گران در روز یکشنبه (۱۲ فوریه) اعلام کردند تولید فولاد تصفیه نشده در هند در ژانویه ۲۰۲۳ نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ یک درصد افزایش یافت و به ۱۰.۶۸ میلیون تن رسید. این در حالی است که در ژانویه ۲۰۲۳ شاخص تولید فولاد تصفیه نشده نسبت به ژانویه ۲۰۲۲ حدود ۲.۵ درصد افت داشته است.

منابع خبری اعلام کردند حجم تولید محصولات فولادی در کارخانه های اصلی مستقر در هند در ژانویه ۲۰۲۳ روند صعودی داشته است. علاوه بر این بررسی ها نشان داد شرکت SAIL بهترین عملکرد ماهانه خود را در ژانویه ۲۰۲۳ ثبت کرده است. باید توجه داشت که شرکت SAIL در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۱.۷۲ میلیون تن فولاد، ۱.۸ میلیون تن چدن و ۱.۶۱ میلیون تن محصول فولادی نهایی تولید کرده است. به نقل از برخی معامله گران، رکورد قبلی میزان محصولات فولادی تولید شده توسط شرکت SAIL در مارس ۲۰۲۲ ثبت شده بود.

تحلیل گران بازار در روز یکشنبه (۱۲ فوریه) گزارش دادند در ۱۰ ماه نخست سال مالی ۲۰۲۲ میزان تولید محصولات فولادی در هند به ۱۰۳.۱۸ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ۱۰ ماه نخست سال مالی ۲۰۲۲ حدود ۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال مالی ۲۰۲۱ رشد داشته است. 

به نقل از چندین منبع خبری، تولید محصولات فولادی نهایی در هند در ژانویه ۲۰۲۳ به ۱۰.۰۴ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی نهایی در هند در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۱ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ افزایش یافت. همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان تولید محصولات فولادی نهایی در هند در ژانویه ۲۰۲۳ کاهش ۳ درصدی را نسبت به ژانویه ۲۰۲۲ تجربه کرده است. باید توجه داشت که در ماه آوریل ۲۰۲۲ تا ژانویه ۲۰۲۳، شاخص میزان تولید محصولات فولادی نهایی در هند به ۹۸.۶ میلیون تن رسید که ۵ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

معامله گران در روز یکشنبه (۱۲ فوریه) اعلام کردند مصرف محصولات فولادی نهایی در هند در ژانویه ۲۰۲۳ به ۱۰.۵ میلیون تن رسید که ۱ درصد نسبت به ماه قبل و ۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد در ۱۰ ماه نخست سال مالی ۲۰۲۲، مصرف داخلی محصولات فولادی با ۱۱ درصد افزایش در سال به ۹۶.۳۸ میلیون تن رسید.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، فولادسازان مستقر در هند صادرات محصولات فولادی نورد شده و محصولات فولادی نیمه تمام را در سال ۲۰۲۲ به ۱۰.۴۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده از هند در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد در دسامبر ۲۰۲۲، شاخص صادرات محصولات فولادی نورد شده از هند در محدوده ۰.۶۶ میلیون تن گزارش شد که نسبت به دسامبر ۲۰۲۱ با کاهش ۴۰ درصدی همراه بوده است.

فعالان بازار در روز اعلام کردند بخش فولاد کشور هند به طور جدی از اعمال ۱۵ درصد مالیات صادراتی محصولات نهایی فولادی در ماه می سال گذشته متاثر شد. بررسی ها نشان می دهد قانون اعمال ۱۵ درصد مالیات بر روی محصولات نهایی فولادی صادراتی هند در نوامبر ۲۰۲۲ لغو شد که امکان افزایش حجم صادرات در ماه های آینده را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 3204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =