کد خبر 3205
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

اعلام شرایط ضرب‌الاجل کارخانه‌های فولاد اسکندرون ترکیه

اعلام شرایط ضرب‌الاجل کارخانه‌های فولاد اسکندرون ترکیه

اعلام شرایط ضرب‌الاجل به این معنی است که محموله‌های فولادی حداقل در کوتاه مدت بارگیری نمی‌شوند و از هر فروشنده فولادی در برابر شکایت به دلیل انجام ندادن قرارداد محموله پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز، یکی از کارخانه‌های بندر اسکندرو ترکیه - باشتوغ متالورژی - در واکنش به وضعیت اضطراری اعمال شده در جنوب ترکیه پس از زلزله ۶ فوریه ۲۰۲۳ ، شرایط ضرب الاجل اعلام کرده است. بنا براعلام برخی منابع کارخانه‌های دیگر، اسکندرون نیز  شرایط فوری  اعلام کرده  اما هنوز آن را رسانه‌ای نکرده‌اند.

معمولا پیش از اعلام ضرب الاجل، فولادسازان باید منتظر تصویب مجلس ملی یا دستور ریاست جمهوری بمانند. کارخانه‌های فولاد اسکندرون به دلیل کمبود نیروی انسانی و اختلال در زیرساخت‌های پشتیبانی بندر اسکندرون احتمالا چاره دیگری ندارند، چون این امر حمل یا تخلیه فولاد و ضایعات را غیرممکن می‌کند.

بنابراین، باشتوغ متالورژی اعلام کرد قراردادهایی که امضاء شده و یا در آستانه امضاء هستند، اکنون مشمول شرایط فوری هستند.بنابراین، تعهدات برای اجرای قرارداد متوقف یا تمدید می‌شود.

پس از اعلام شرایط فوری، فروشندگان ضایعات فولادی به مالکان کشتی اعلام کردندکه دیگر مجبور به پرداخت خسارت برای کشتی های در حال تردد و تخلیه نشده نیستند. از آنجایی که شرایط  فوری در رابطه با مشتری وجود دارد، شرایط تخلیه نیز باید تمدید شود. مالکان کشتی نیز باید برای هزینه‌ بیمه شناورها را پرداخت کنند براساس داده‌های رسمی، قیمت قراضه وارداتی در بازار ترکیه در پایان هفته گذشته، در ۱۰ فوریه، تغییری نکرد.

 این لحظه می‌توان گفت که حداقل ۱۱ محموله دریایی برای مقصد اسکندرون است که مبدا پنج مورد آن اروپایی، چهار مورد بریتانیا، یک محموله از ایالات متحده و دیگری نیز از بالتیک هستند.

در این شرایط، احتمال اینکه کالا به خریداران دیگر هدایت شود اندک است. این امر به ویژه به نفع خریداران اسکندرون نیست، چون اکثر محموله‌ها با قیمت‌های پایین‌تر از سطح فعلی بازار خریداری می‌شوند.

اعلام شرایط فورس ماژور همچنین به این معنی است که محموله‌های فولادی حداقل در کوتاه مدت بارگیری نمی‌شوند و از هر فروشنده فولادی در برابر شکایت به دلیل انجام ندادن قرارداد محموله پشتیبانی می‌کند. بیشتر تحویل‌های برنامه ریزی شده فولاد با قیمت هایی کمتر از محدوده فعلی بازار انجام خواهد شد.

 شرکت‌های فولادی اسکندرون ترکیه به دلیل زلزله در این کشور که در ۶ فوریه ۲۰۲۳ رخ داد، خسارت قابل توجهی ندیدند. فولادسازان منطقه هفته گذشته به طور موقت کار خود را برای ارزیابی خسارت به تاسیسات تولیدی، پایانه های بندری و قابلیت های لجستیکی متوقف کردند .

شهر اسکندرون شامل چندین تولیدکننده فولاد از جمله Isdemir، Koc، Bastug، Toscelik و Yazici است. این منطقه همچنین دارای چندین کارخانه نورد مانند Tosyali Toyo، Atakas، MMK Metalurji، Corbus و Yolbulan است. این تولیدکنندگان فولاد ۲۵ تا ۳۰ درصد از کل حجم تولید کشور را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 3205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =