کد خبر 3206
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

کاهش ۴ درصدی واردات قراضه در چین

کاهش ۴ درصدی واردات قراضه در چین

منابع خبری گزارش دادند که واردات قراضه به چین در سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است و این در حالی است که سهم ضایعات فلزات آهنی در فولادسازی چین باید نسبتاً ثابت بماند.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از  آرتان پرس، در سال ۲۰۲۲، سهم ضایعات فلزات آهنی در فولادسازی چین باید نسبتاً ثابت بماند – در سطح ۲۲۵ میلیون تن در مقایسه با ۲۲۶ میلیون تن در سال قبل.

طبق پیش بینی ها، سهم تولید فولاد کوره بلند در چین در سال گذشته تقریباً ۸۹٪، کوره های قوس الکتریکی (EAF) – ۱۱٪ خواهد بود. هر دو شاخص با سطوح سال ۲۰۲۱ مطابقت دارند.

طبق گزارش‌های چین، در سال ۲۰۲۲ کل مصرف قراضه این کشور با ۶.۵ درصد کاهش در سال به حدود ۲۵۰ میلیون تن رسید. تولید فولاد ۲۳۰ میلیون تن، تولید ریخته گری ۲۰ میلیون تن، ذخایر ۹.۵۶ میلیون تن است.

عوامل متعددی در کاهش استفاده از ضایعات فلزی در چین نقش داشته است. به ویژه، این کاهش تولید فولاد در سال ۲۰۲۲ به میزان ۲ درصد در سال – ۱.۰۱۰ میلیارد تن است. همچنین تولید ضایعات فلزات آهنی در کشور که طی چند سال گذشته رو به رشد بوده است، در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ به ۲۶۰ میلیون تن رسیده است.

این پاییز عمدتا به دلیل شیوع ویروس کرونا و فصل سخت زمستان بود که تدارکات را با مشکل مواجه کرد. تولیدکنندگانی که از EAF استفاده می کنند نیز تحت فشار قیمت های بالای انرژی در سال گذشته قرار گرفتند.

در سال ۲۰۲۲، واردات قراضه به چین با ۴ درصد کاهش در سال – به بیش از ۴۰۰۰۰۰ تن رسید که نشان دهنده کاهش تولید فولاد و مصرف داخلی محصولات نورد است.

مصرف جهانی ضایعات فلزی در جهان رو به افزایش است. به ویژه، چین قصد دارد استفاده از خود را تا ۲۳ درصد افزایش دهد – به ۳۲۰ میلیون تن تا سال ۲۰۲۵. این کشور اهداف کربن زدایی خود را دارد. برنامه ریزی شده است که سهم EAF در چین تا سال ۲۰۲۵ ۲۲ درصد و تا سال ۲۰۳۰ تا ۳۳ درصد افزایش یابد. با این حال، اگر فولادسازان ترجیح دهند در گزینه هایی سرمایه گذاری کنند که استفاده از قراضه در کوره بلند را افزایش می دهد، سرعت واقعی ممکن است کندتر شود.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در سال ۲۰۲۲، درآمد شرکت های فولادی چین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۱.۳ درصد کاهش یافت – به ۳۶.۵۵ میلیارد یوان (۵.۴ میلیارد دلار). نرخ کاهش سود در بخش ذوب و نورد فلزات آهنی در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با شاخص ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ به میزان ۳.۲ درصد افزایش یافت. سود شرکت های فولادی چین در سال گذشته به دلیل شرایط نامناسب در بازار جهانی به شدت کاهش یافت.

کد خبر 3206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =