کد خبر 3212
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

آهن نیوز از استان هرمزگان گزارش می دهد:

سرمایه گذاری ۷۴۶ میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس

سرمایه گذاری ۷۴۶ میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از آغاز عملیات اجرایی دو پروژه در سایت توسعه این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد و گفت: امروز معبر جدیدی نیز در سایت توسعه‌ی کلنگ زنی خواهد شد که منجر به دسترسی راحت سرمایه‌گذاران به اراضی توسعه‌ای خواهد بود.

به گزارش خبرنگارآهن نیوز، کامران داستانی، سرپرست منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی دو پروژه تولیدی در سایت توسعه‌ی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: در شرایط فعلی و در سایت توسعه‌ منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس ، قرارداد ۱۲ پروژه در حال منعقد و برای آن‌ها ۲۹۷ هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

وی میزان سرمایه گذاری این طرح‌ها را ۷۴۶ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این ۱۲ طرح می‌تواند برای دو هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در ادامه عنوان کرد: امروز معبر جدیدی نیز در سایت توسعه‌ی این منطقه ویژه بازگشایی خواهد شد که منجر به دسترسی راحت سرمایه‌گذاران به اراضی توسعه‌ای می شود  و این پروژه نیز امروز کلنگ زنی خواهد شد.

وی بر انجام مسئولیت‌های اجتماعی در صنایع هرمزگان تاکید کرد و افزود: من  این اطمینان را می‌دهم که منطقه ویژه خلیج‌فارس به کمک بزرگان و مسئولان استان، منطقه‌ای امنی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود و با پیشرفت امور تلاش خواهیم کرد، اهداف ایمیدرو محقق شود.

گفتنی است امروز طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، وجیه‌الله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی دو پروژه جدید تحت عنوان‌های، داریک پارسین با هدف تواید ۲۵ هزار TUE کانتینر و سرمایه‌گذاری‌ ۳۱.۵ میلیون دلاری  و همچنین پروژه کارخانه تولید پودر گچ باریت فلات ایران به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و ۲.۱ میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس آغاز شد.

انتهای پیام/

کد خبر 3212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =