کد خبر 3218
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

استاندار هرمزگان رودربایستی را کنار گذاشت؛

استاندار، فولاد هرمزگان را تهدید کرد

استاندار، فولاد هرمزگان را تهدید کرد

استاندار هرمزگان ضمن انتقاد از وضعیت مدیریتی شرکت فولاد هرمزگان و مدیریت آن در اصفهان، بیان داشت: با این شرایط در پهنه معدنی وسیعی که آماده کرده‌ایم نمی‌توانیم با فولاد هرمزگان به نتیجه برسیم و این آمادگی را داریم که این پهنه را به واحدهای بزرگ و مستقل در استان واگذار کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با بیان اینکه مناطق ویژه باید مناطق پیشران اقتصاد باشند، افزود: طی سال‌های اخیر، منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس عملکرد خوبی داشته است با این حال منطقه ویژه نمی‌تواند نسبت به محیط پیرامون خود و خودروهایی که از آن خارج می‌شوند، بی‌تفاوت باشد.

وی به موضوع ترافیک سنگین در محور بندرعباس - منطقه ویژه خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: در تلاش هستیم دو جایگاه بزرگ سوخت را در محدوده‌های اقتصادی و صنعتی استان راه‌اندازی کنیم تا زمان معطلی خودروهای ترانزیتی برای سوخت‌گیری به حداقل برسد.

استاندار هرمزگان با بیان این که پروژه‌های بزرگی را در منطقه ویژه در دستور کار داریم که بخشی از آن‌ها در سفر پیش‌روی ریاست جمهوری کلنگ‌زنی می‌شود، خاطرنشان کرد: یک بسته پنج میلیون تنی فولاد را در برنامه داریم که ظرفیت تولید فولاد در استان هرمزگان را دو برابر خواهد کرد.

وی در ادامه خواستار تکمیل زنجیره‌ی فولادی در استان شد و تأکید کرد:  چرا باید صنعت فولاد هرمزگان محصولات مورد نیاز صنایع کشتی‌سازی را تولید نکند تا ما بتوانیم نهاده‌های تولید اقتصاد دریامحور را در داخل هرمزگان تامین کنیم.

دوستی ضمن انتقاد از وضعیت مدیریتی شرکت فولاد هرمزگان، بیان داشت: معنایی ندارد یک صنعت در استان بزرگی مانند هرمزگان شعبه احداث کند. باید در هرمزگان باید صنایع مستقل ایجاد شود. با این شرایط در پهنه معدنی وسیعی که آماده کرده‌ایم نمی‌توانیم با فولاد هرمزگان به نتیجه برسیم و این آمادگی را داریم که این پهنه را به واحدهای بزرگ و مستقل در استان واگذار کنیم.

استاندار هرمزگان در پایان با اشاره به اهمیت اکتشافات معدنی در استان هرمزگان، بیان‌کرد: ما هنوز نمی‌دانیم در زیرِ زمین چه منابعی داریم و از سوی دیگر نیز معادن استان، کوچک مقیاس و غیراقتصادی‌اند؛ از این رو باید اکتشافات جدیدی صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 3218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    چه عجب یکی این حرف را به زبان آورد. چرا حقوق بعضی در فولاد ۴۰میلیون هست. وحقوق بعضی دیگر ده میلیون این چه عدالتی هست. این چه اسلامی هست. مااسلامی با این عدالت را ممی خواهیم.