کد خبر 3222
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

تکمیل زنجیره‌ فولاد با طعم خودکفایی

تکمیل زنجیره‌ فولاد با طعم خودکفایی

معاون وزیر صمت افزایش خودکفایی در صنعت فولاد کشور را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال ورق ضدزنگ و ورق الکتریکی که تا پیش‌ از این، وارداتی بود در داخل تولید می‌شود و ما این تولیدات را افزایش خواهیم داد.

به گزارش آهن‌نیوز، وجیه الله جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو در مراسم آغاز فعالیت اجرایی دو طرح تولیدی در سایت توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت: کارهای بزرگی در کشور در دست انجام است و این اقدامات سبب تکمیل زنجیره‌ی تولید می‌شود.

وی افزایش خودکفایی در صنعت فولاد کشور را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال ورق ضدزنگ و ورق الکتریکی که تا پیش‌ از این وارداتی بود در داخل تولید می‌شود و ما این تولیدات را افزایش خواهیم داد.

جعفری تأکید کرد: قطعاً این اقدامات موجب توسعه و تکمیل زنجیره‌ها خواهد شد، ضمن اینکه برای اولین بار سیلیکون متال را تولید کردیم و این پتانسیل وجود دارد که زنجیره‌های بعدی هم تکمیل شود.

وی در ادامه اشتغال‌زایی را اولویت نخست ایمیدرو و دانست اظهار داشت: بااین‌حال در این سازمان هم باید موضوع هزینه و درآمد مورد توجه قرار گیرد تا روند خدمات سرمایه به شرکت‌های سرمایه‌گذار متوقف نشود.

معاون وزیر صمت سپس به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اشاره کرد و افزود: باید منطقه ویژه خلیج فارس را به‌صورت ویژه تقویت کنیم چراکه این منطقه ظرفیت‌های صادراتی بی‌نظیری دارد.

وی با تأکید بر تأمین زیرساخت‌های لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری در این منطقه، اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا در روش اجرای پروژه‌ها و بستن قراردادها انعطاف‌های لازم را لحاظ کنیم.

جعفری در پایان به افزایش اختیارات مدیران منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در انعقاد قراردادها در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری نیز اشاره کرد و گفت: پروژه‌های پیشین باید با قدرت تمام پیگیری و تکمیل شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 3222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =