کد خبر 3228
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

انعقاد دو تفاهم نامه فولاد خوزستان با بدنه علمی کشور

انعقاد دو تفاهم نامه فولاد خوزستان با بدنه علمی کشور

دومین روز نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی صنعت فولاد با انعقاد دو تفاهم‌نامه بومی‌سازی فنی پژوهشی با دانشگاه چمران اهواز و تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری خوزستان برای فولاد خوزستان همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی فولاد خوزستان، دومین روز نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد با انعقاد دو تفاهم‌نامه فولاد خوزستان با دانشگاه شهید چمران و پارک علم و فناوری خوزستان همراه شد.

در روز دوم نمایشگاه، علاوه بر بازدید مدیرعامل فولاد خوزستان از غرفه‌های شرکت‌کننده، چند کارگاه تخصصی با موضوع فرآیند بومی‌سازی روان‌کاری صنعتی، تولید انواع پوشانه‌ها و پودر ریخته‌گری در صنعت فولاد، بازیافت آب شاخص هیدروسیکون‌های تصفیه‌خانه آب شرکت فولاد خوزستان، بررسی عوامل فرسایش و خوردگی قطعات فولاد کروم و نیکل و چگونگی افزایش طول عمر آن‌ها، شبیه‌سازی آسیاب بالیمل به منظور پیش‌بینی عمر مفید آن، از سوی کارشناسان فولاد خوزستان برگزار شد.

همچنین در دومین روز این نمایشگاه، تفاهم‌نامه بومی‌سازی فنی و پژوهشی با حضور دکتر آخوندعلی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در غرفه فولاد خوزستان منعقد شد.

خبرها حاکی است، همکاری‌های بومی‌سازی، فنی، پژوهشی کاربردی و بهینه‌سازی نیاز محور و اجرای پایلوت موضوعی در فرآوری مواد معدنی، ساخت فولادهای خاص، محیط زیست، ایمنی و انرژی به منظور دستیابی به بهترین شاخص‌های مصارف آب و انرژی و بازیافت در شرکت فولاد خوزستان، از جمله هم‌اندیشی در شناسایی، پیاده‌سازی و راهبردی آخرین فناوری‌های صرفه‌جویی در حوزه آب و انرژی، محیط زیست و بازیافت و ضایعات مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا و رهاسازی فناوری‌های کم‌بازده، مطابق با زیرساخت موجود در فولاد خوزستان مفاد تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهند.

در این روز، تفاهم‌نامه دیگری با موضوع ایجاد بستر اجرای شعار سال با حضور محمد راضی‌جلالی رئیس پارک علم و فناوری خوزستان و امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان به امضا رسید.

طبق گزارش‌ها، همکاری دوجانبه برای ایجاد بستر اجرای شعار سال ۱۴۰۱ از طریق تقویت و توسعه همکاری علمی پژوهشی، کاربردی و مشاوره‌ای فی‌مابین به منظور اجرای طرح‌های پژوهشی نیازمحور در موضوعات مرتبط با اولویت شرکت، توسعه بومی‌سازی و تثبیت فعالیت‌های منجر به تولید محصولات دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره تامین مفاد این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهند.

انعقاد دو تفاهم نامه فولاد خوزستان با بدنه علمی کشور

گفتنی است، سومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی صنعت فولاد از روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان برگزار می‌شود.

پایان پیام/ف 

کد خبر 3228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =