کد خبر 3246
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

سودآوری ۱۰۵ درصدی فولاد اکسین در ۴ماه بی برقی

سودآوری ۱۰۵ درصدی فولاد اکسین در ۴ماه بی برقی

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین تصریح کرد: فولاد اکسین خوزستان، با وجود قطعی چهارماهه برق توانسته است ۱۰۵ درصد از برنامه خود را محقق سازد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از نبض بازار، احمد صادقیان، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار داشت: افزایش سود آوری این شرکت ظرف این مدت مرهون تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر مانند ورق‌های API و آلیاژی بوده است، استراتژی‌های جدید بازاریابی و فروش، افزایش صادرات و نظم مالی سبب افزایش سود دهی و فروش این شرکت شده است.

افزایش ۳۰ درصدی میزان فروش مستقیم در فولاد اکسین

وی با اشاره به اینکه به دلیل تمرکز بر مدیریت صحیح ذینفعان میزان فروش مستقیم در فولاد اکسین از ۴۰ درصد به حدود ۷۰ درصد رسیده است و این به معنای دسترسی مصرف‌کننده واقعی به محصول با قیمت کمتر و نیز حذف واسطه‌هاست، گفت: فروش مستقیم باعث میشود تا سرمایه‌های نقدی به سایر نقاط سوق داده نشود، ضمن آنکه با حذف واسطه‌ها، سفته‌بازی‌ها از بین رفته و در نهایت قیمت‌ها نیز شفافتر خواهد شد. این روش باعث ثبات بازار و منفعت تولید کننده و مصرف کننده گردیده است.

تحویل کالا به مشتریان در موعد مقرر

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با تاکید بر اینکه امروز تحویل کالا به مشتریان بر سر موعد و به صورت مستقیم صورت می‌گیرد، افزود: این شرکت درحال حاضر ورق‌های از ۱ / ۱ تا ۵ / ۴ متر را تولید و به بازار ارائه میکند، ضمن آنکه ورق‌های با عرض ۵ / ۴ متر API-X ۷۰ نیز جهت تولید لوله‌های ۵۶ اینچ نیز تولید میشود.

وضعیت قابل قبول در فولاد اکسین

صادقیان با اعلام اینکه این مجموعه باتوجه به سفارشات بازار و امکانات خود در وضعیت قابل قبولی از تولید قرارداد، گفت: هم اینک از نظر فنی میانگین آماده به کار شرکت ۹۱ درصد می‌باشد که بیشترین رکورد در سالیان گذشته است.

۶۵ هزار تن از محصولات اکسین صادر شد

وی از صدور ۶۵ هزارتن محصول به کشورهای اروپایی، امارات، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان و اسپانیا خبر داد و تاکید کرد که تحقق صادرات به کشورهایی نظیر اسپانیا نشان از کیفیت بالای ورق‌های آلیاژی دارد.

صادقیان موضوع طرح‌های توسعه شرکت را یادآور شد و تصریح کرد که ما دو طرح فولادسازی و تولید آهن اسفنجی را در دستور کار داریم که تامین اعتبارهای مربوطه در است انجام است و تا پایان سال وارد مراحل اجرایی پروژه میشود. در این طرح مقرر شده که ۲ / ۱ میلیونتن فولاد و یک میلیون تن آهن اسفنجی تولید گردد. طبق زمانبندی‌ها مقرر گردیده که کارخانه‌های فولادسازی طی ۳۶ ماه و آهن اسفنجی ۲۴ ماهه به بهره برداری برسند.

احداث نیروگاه با هدف تامین برق؛ راهکار چالش انرژی

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان موضوع انرژی را یکی از مهمترین چالش‌های پیشروی شرکت برشمرد و تاکید کرد که یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل، احداث نیروگاه با هدف تامین برق است که جزء طرح‌های توسعه ماست.

صادقیان در ادامه از اقدامات اساسی در زمینه دانش بنیان شدن این شرکت به عنوان یک شرکت بزرگ فولادی خبرداد و ضمن اعلام خبر اخذ پروانه تحقیق و توسعه، گفت: فولاد اکسین به واسطه بهره‌گیری از توان متخصصان و همکاری با دانشگاه‌های بزرگ کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف، در مرز تولید دانش است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در پایان افزود: این شرکت ضمن انجام اقدامات موثر در بهره وری و بهینه سازی خط تولید و کاهش ضایعات، گریدهای جدیدی از انواع ورق‌های فولادی از جمله ورق‌های ۱۶ MO ۳، API ۵ L X ۵۲ MS و ... را با تکیه بر دانش فنی بومی شده تولید کرده که منجر به کاهش هزینه‌های واردات و رفع وابستگی شده است.

درآمدهای عملیاتی اکسین ۴۰ درصد افزایش یافت

وی عنوان کرد: به مدد این تلاش‌ها درآمدهای عملیاتی به میزان ۴۰ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش نشان می‌دهد همچنین درآمدهای غیر عملیاتی ۳۰۰ درصد رشد را نشان می‌هند که این موارد در حالیکه هزینه‌های جاری به میزان ۶ درصد نسبت به بودجه و هزینه‌های مالی به میزان ۲۴ درصد نسبت به دوره مشابه تعریف شده کاهش یافته است موجب افزایش ۵۷ درصدی سود خالص نسبت به بودجه تعریف شده و افزایش ۳۲ درصدی نسبت به دوره مشابه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 3246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =