کد خبر 3254
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

رونمایی از دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل در آهن‌اسفنجی در اهواز

رونمایی از دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل در آهن‌اسفنجی در اهواز

دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل و فلزی که برای نخستین بار در شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است در آخرین روز از نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی تجهیزات و قطعات و مواد مصرفی صنعت فولاد در اهواز رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی که برای نخستین بار در شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته شده در آخرین روز از نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی تجهیزات قطعات و مواد مصرفی صنعت فولاد ایران در اهواز رونمایی شد.

در آیین رونمایی از این دستگاه اعلام شد این دستگاه برای اندازه گیری دقیق و سریع میزان آهن فلزی و آهن کل در نمونه‌های آهن اسفنجی تولیدی، در فرآیند احیای مستقیم به روش آنالیز مغناطیسی طراحی و ساخته شده است.

بهبود شاخص‌های ایمنی، استفاده نکردن از مواد شیمیایی، جلوگیری از رفتن ضایعات (ریمیت اسفنجی) به کوره و صرفه‌جویی اقتصادی از خصوصیت منحصر به فرد این دستگاه تمام ایرانی است.

پسماند مغناظیسی بسیار کم، پرمابیلیته بسیار بالا و قابلیت برشکاری و شکل دهی از خصوصیت هسته میدان مغناطیسی (magno sat-s ۲) این دستگاه است.

تئوری این دستگاه بر مبنای رابطه شدت ربایش مغناطیسی با خلوص آهن است به گونه‌ای که هرچه آهن خالص‌تر باشد ربایش آن در یک میدان مغناطیسی با گرادیان ثابت بیشتر است.

در آیین رونمایی از دستگاه اندازه گیری میزان آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی رییس هیات مدیره، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور حضور داشتند.

سومین نمایشگاه بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد کشور جمعه شب در اهواز به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه با شرکت ۱۰۰ سازنده قطعات و تجهیزات صنعت فولاد کشور از هشت استان کشور از ۲۵ تا ۲۸ به مدت چهار روز و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید صنعتگران، کارشناسان، دست اندرکاران صنعت فولاد کشور و عموم مردم استان و مناطق همجوار دایر بود.

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان برپایی این نمایشگاه را گامی موثر برای حمایت از شرکت‌های سازنده داخلی و دانش بنیان‌ها دانست.

او گفت: در ۲ سال اخیر با حمایت از سازندگان توانمند داخلی، یک هزار و ۵۶۰ قطعه راهبردی در صنایع فولاد خوزستان به ارزش ۳۷ میلیون یورو بومی سازی شده و کشور از واردات آن بی نیاز شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، در مجموع در چهار دهه فعالیت فولاد خوزستان، ۲۵هزار قطعه به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو بومی‌سازی شده است.

حدود ۲۰ هزار نفر از سومین نمایشگاه بومی‌سازی تجهیزات، قطعات و مواد مصرفی صنعت فولاد ایران در اهواز دیدن کردند.

 تولید سالانه شرکت فولاد خوزستان به عنوان دومین قطب مهم تولید فولاد کشور ۳.۸میلیون تُن است که این میزان در افق سال ۱۴۰۴ به چهار میلیون تُن و در سال ۱۴۱۰ به ۱۳.۶ میلیون تُن معادل ۲۵درصد کل تولید فولاد کشور خواهد رسید.

اتتهای پیام/

کد خبر 3254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =