کد خبر 3260
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

افت شدید میزان قراضه فولادی جمع آوری شده در اوکراین

افت شدید میزان قراضه فولادی جمع آوری شده در اوکراین

 با توجه به پدیده‌ های بحرانی در صنعت تدارکات و قیمت ‌گذاری موجود در بازار، میزان قراضه فولادی جمع آوری شده در اوکراین در ژانویه ۲۰۲۳ افت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به نقل از GMK، انجمن فلزات ثانویه اوکراین (UAVtormet) در روز شنبه (۱۸ فوریه) اعلام کرد در ژانویه ۲۰۲۳، حجم جمع آوری قراضه فولادی در اوکراین به ۶۰.۵ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان قراضه فولادی جمع آوری شده در این کشور حدود  ۷۵.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

فعالان بازار در روز شنبه (۱۸ فوریه) گزارش دادند میزان عرضه داخلی قراضه فولادی به کارخانه های تولید کننده محصولات فولادی مستقر در اوکراین در ژانویه ۲۰۲۳ بالغ بر ۴۹.۴ هزار تن بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، صادرات قراضه فولادی از اوکراین در ژانویه ۲۰۲۳ بالغ بر ۸.۳ هزار تن بوده که نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۲ با افزایش ۴۳.۱ درصدی همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه ۲۰۲۳ اوکراین واردات مواد اولیه نداشته است، در حالی که در ژانویه ۲۰۲۲ حدود ۰.۱ هزار تن قراضه فولادی به این کشور وارد شده است.

معامله گران در روز شنبه (۱۸ فوریه) اعلام کردند انجمن فلزات ثانویه اوکراین (UAVtormet) همچنین به کاهش عرضه قراضه فولادی به شرکت‌ های اوکراینی در ژانویه ۲۰۲۳ به میزان ۷۸.۱ درصد اشاره کرد که باعث شد میزان عرضه قراضه فولادی به شرکت‌ های اوکراینی در این مدت به ۴۹.۴ هزار تن برسد. باید توجه داشت که ذخایر فناورانه قراضه فولادی در شرکت های صنعتی مستقر در اوکراین از اول فوریه ۲۰۲۳ بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تن برآورد شده است.

فعالان بازار پیش بینی می کنند که جمع آوری قراضه فولادی در اوکراین در سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۸۲۰ تا ۸۵۰ هزار تن خواهد بود. همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان عرضه مواد اولیه داخلی به کارخانه های فولادسازی مستقر در اوکراین بین ۷۲۰ تا ۷۵۰ هزار تن خواهد بود و از طریق آن نیاز فولادسازان به قراضه فولادی به طور کامل تامین می شود.

به نقل از برخی تاجران در عین حال، قبلاً انتظار می رفت که جمع آوری قراضه فولادی در اوکراین در سال ۲۰۲۳ به ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار تن برسد و منابع داخلی مواد خام برای کارخانه های فولادی مستقر در اوکراین حدود ۸۰۰ تا ۸۲۰ هزار تن باشد.

تحلیل گران بازار در روز شنبه (۱۸ فوریه) گزارش دادند در اولین ماه سال ۲۰۲۳، حجم جمع آوری قراضه فولادی در اوکراین به کاهش خود ادامه داد. در گزارش انجمن فلزات ثانویه اوکراین (UAVtormet) آمده است که چنین روندی ناشی از پدیده‌ های بحرانی در صنعت تدارکات و قیمت ‌گذاری موجود در بازار می باشد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، در سال ۲۰۲۲، حجم جمع آوری قراضه فولادی در اوکراین به ۹۹۶.۷ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان قراضه فولادی جمع آوری شده در این کشور در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۵.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

در این میان فعالان بازار در روز شنبه (۱۸ فوریه) گزارش دادند میزان  صادرات قراضه فولادی از اوکراین در سال ۲۰۲۲ به ۵۳.۶ هزار تن رسید که نسبت به سال قبل حدود با ۱۱.۴ برابر افت داشته است. همچنین باید توجه داشت که میزان واردات قراضه فولادی به اوکرانی در سال ۲۰۲۲ در محدوده ۱.۸ هزار تن گزارش شد که نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۹۲.۱ درصدی همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد عرضه داخلی مواد اولیه به کارخانه‌ های فولادسازی داخلی در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۹۵.۷ هزار تن بوده است که نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۷۳ درصدی را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 3260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =