کد خبر 3265
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

آذربایجان‌شرقی قطب اول فولاد خصوصی کشور است

آذربایجان‌شرقی قطب اول فولاد خصوصی کشور است

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی قطب اول فولاد خصوصی کشور است، گفت: هدایت بخش تولید به سمت تکمیل زنجیره ها و تولید کالاهای با ارزش افزوده بالا جزو اولویت ها است.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صابر پرنیان در آیین بهره‌برداری از واحد تولید کلاف و مفتول فولادی در شهرستان بستان آباد افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی و تکمیل زنجیره فولاد علاوه بر صادرات محصولات تولیدی و تامین نیاز بسیاری از صنایع استان، بازار فولاد کشور نیز تنظیم خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش تولید محصولات مختلف فولادی به دلیل کمبود انرژی اظهار کرد: باید برای تامین انرژی پایدار در حوزه صنعت به ویژه بخش فولاد تدابیری اساسی اندیشیده شود چرا که قطعی برق در فصول تابستان و زمستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر این که زیرساخت های تولید باید متناسب با بخش تولید تامین شود، گفت: در کشور موضوعی با عنوان فولاد هراسی ایجاد شده است در حالی که تنها ۳۵ درصد انرژی برق، ۱۰ درصد گاز و ۲ درصد آب کشور در حوزه صنعت استفاده می شود و ۴۰ درصد اشتغال و تولید ناخالص داخلی کشور در بخش صنعت است.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان در راستای رشد و توسعه اقتصادی استان افزود: امیدواریم فضای مناسبی که در حوزه کسب و کار ایجاد شده با حمایت استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مردم در مجلس و نهادهای متولی با سرعت بیشتری تداوم یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 3265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =