کد خبر 3269
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

بازنگری قانون معادن در مجلس به‌زودی

بازنگری قانون معادن در مجلس به‌زودی

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در بهره‌برداری از معادن باید نظارت دقیق‌تری صورت گیرد که در این راستا قانون معادن با اولویت محیط‌زیست بازنگری می‌شود.

به گزارش پایگاه آهن نیوز به نقل از دنیای معدن، سمیه رفیعی در حاشیه بازدید از معضلات و پروژه‌های زیست‌محیطی استان قزوین با بیان اینکه متأسفانه بعضاً حرف و عمل مسئولان در حوزه محیط زیست متناقض است، گفت: برخی از مسئولان سخن از محیط زیست می‌زنند اما عملکرد غیر محیط زیستی دارند و همین تناقض سبب ایجاد مشکلات می‌شود.

وی بخشی از ریشه مشکلات زیست محیطی را اجرا نشدن سند آمایش سرزمین دانست، گفت: مشکل دیگر شفاف و ثابت نبودن استانداردهای زیست محیطی کشور است که در کنار این امر برخورد سلیقه‌ای مدیران با مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی موجب از بین رفتن اعتماد عمومی، امنیت سرمایه‌گذاری و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: پایداری سرزمینی هدف اصلی ماست و در این مسیر به کمک مردم نیاز است.

وی به موضوع معادن اشاره و تاکید کرد: در بهره‌برداری از معادن باید نظارت دقیق‌تری صورت گیرد که در این راستا قانون معادن با اولویت محیط‌زیست بازنگری می‌شود.

رفیعی در خصوص قانون مدیرت پسماند، گفت: بازنگری قانون مدیریت پسماند در ایستگاه پایانی در مجلس است و برای این حوزه ۱۴۰۰ ساعت کار مطالعاتی صورت گرفته که امیدواریم با تصویب آن شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: در خصوص شیرابه‌های پسماند در کشور معضلات و مسائل زیست‌محیطی بزرگی داریم که اگر به سرعت راهکاری برای مدیریت آن پیدا نکنیم، به یک معضل اساسی تبدیل خواهند شد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس همچنین در خصوص سیمان آبیک قزوین با تأکید بر لزوم پیگیری جدی سازمان محیط زیست برای اخذ عوارض آلایندگی از این کارخانه گفت: نمی‌شود که مردم آبیک مشکلات، عوارض و آسیب‌های ناشی از آلایندگی سیمان آبیک را متحمل شوند، اما مدیران این کارخانه نمی‌خواهند که آلودگی این کارخانه را کاهش دهند. البته عوارض باید طوری دریافت شود که حتماً عوائد ناشی از آن به حوزه محیط زیست استان برگردد.وی با اشاره به موضوع سایت پسماند محمدآباد قزوین، گفت: اگر موضوع بی‌خطرسازی شیرابه پسماند در استان قزوین توسط شرکت‌های دانش‌بنیان حل شود، می‌تواند یک مدل و الگو برای بی‌خطرسازی شیرابه پسماند در سایر سایت‌های پسماند کشور باشد. خوشبختانه لندفیل این سایت در حال تکمیل شدن است.

لازم به ذکر است رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در سفر خود به استان قزوین از نیروگاه شهید رجایی و سایت پسماند محمدآباد بازدید و مرکز کنترل و پایش محیط زیست استان را کلنگ‌زنی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 3269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =