کد خبر 3270
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

نگرانی کارگران از تعلل در راه‌اندازی واحد تولیدی فولاد خرم‌آباد 

نگرانی کارگران از تعلل در راه‌اندازی واحد تولیدی فولاد خرم‌آباد 

کارگران واحد تعطیل شده «صدر فولاد خرم آباد» می‌گویند: منتظر آغاز فعالیت تولیدی کارخانه بر اساس وعده مسئولان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از ایلنا، تعدادی از کارگران سابق واحد تعطیل شده «صدر فولاد خرم آباد» از تعلل برای راه‌اندازی این واحد تولیدی گلایه کرده و گفتند: این کارخانه که چندین سال است با مشکل روبرو شده، در حال حاضر هیچ فعالیتی ندارد حال آنکه براساس وعده‌های مسئولان باید راه‌اندازی می‌شد.

یکی از کارگران این کارخانه با بیان اینکه برخی مسئولان استانی اعلام کرده‌اند به زودی فعالیت کارخانه «صدر فولاد» از سر گرفته می‌شود، گفت: حدود ۵ سال از تعطیلی کامل کارخانه صدر فولاد به دلیل مشکلات مالی می‌گذرد که در نهایت دی ماه سال گذشته (۱۴۰۰) با سفر هیات دولت به استان لرستان، مقرر شد با رفع همه مشکلات تولید این واحد با همت سرمایه‌گذار، کارخانه احیا و آغاز به کار شود. تا جایی که با ورود ماده اولیه شمش فولاد کوره‌ها روشن و شاهد تولید آزمایشی کارخانه بودیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه ۱۸۰ کارگری که قبل از تعطیلی  در محل کار خود مشغول کار بودند، منتظر از سرگیری فعالیت کارخانه هستند، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه کارگران از سرگیری فعالیت کارخانه است که امیدواریم با مساعدت مسئولان استانی سریعتر مرتفع شود.

به گفته وی؛ طی چند ماه گذشته آن‌ها بارها مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان لرستان تجمع کرده و خواستار مشخص شدن وضعیت کارخانه و کارگران سابق آن شده‌اند.

این کارگر گفت: کارخانه صدر فولاد برای ادامه تولید نیازمند تامین مواد اولیه است که خوشبختانه نخستین محموله ۳۵۰ تنی شمش برای تولید آزمایشی انواع محصولات صنعت فولاد وارد کارخانه شده است و حتی این واحد حدود ۵۰۰ تن تولید آزمایشی داشته است. 

او گفت: آنچه در چند سال اخیر باعث افزایش مشکلات کارخانه و کارگران شده، افزایش بدهی‌های کارخانه به نهادهای دولتی و بخش خصوصی است. اگرچه اخیرا مسئولان قول همکاری و کمک داده‌اند.

این کارگر در پایان گفت: کارگران صدر فولاد خرم آباد در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان، آماده کار و تولید هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 3270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =