کد خبر 3283
۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

روند صنعت فولاد چین در سال ۲۰۲۳ صعودی می‌شود

 روند صنعت فولاد چین در سال ۲۰۲۳ صعودی می‌شود

با توجه به بهبود روند بازار املاک و مستغلات چین به دلیل حمایت دولت در سال ۲۰۲۳، روند صنعت فولاد چین در سال ۲۰۲۳ صعودی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به نقل ازآرتان پرس ، با توجه به مباحث مطرح شده در کنفرانس انجمن آهن و فولاد چین (CISA)، به دلیل کاهش تقاضا پس از کاهش قرنطینه، تلاش برای مهار قیمت ها و تثبیت عرضه، صنعت فولاد چین در سال ۲۰۲۳ روند صعودی خواهد داشت.

فعالان بازار در روز شنبه (۱۸ فوریه) گزارش دادند پیش بینی انجام شده برای روند صنعت فولاد چین در سال ۲۰۲۳، بر اساس بهترین چشم انداز صنایعی است که بزرگترین مصرف کنندگان فولاد می باشند.

به نقل از چندین منبع خبری، پیش بینی مثبت در نظر گرفته شده برای تولید کنندگان فولاد کاملا وابسته به بهبود چشم انداز صنایعی است که مصرف کننده فولاد می باشند. این صنایع شامل حمل و نقل، کشتی سازی، املاک و غیره می باشد.

معامله گران در روز شنبه (۱۸ فوریه) گزارش دادند بازار املاک و مستغلات چین که بزرگترین مصرف کننده فولاد است، در حال حاضر در میان حمایت دولت در سال جاری روند بهتری را نشان می دهد. این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد بخش کشتی سازی کشور همچنان ثابت می باشد.

به نقل از برخی تاجران، عواملی مانند پیری کشتی های موجود، فشار استانداردهای جدید زیست محیطی و تغییرات در مسیرهای تجارت جهانی بر افزایش تقاضا برای فولاد کشتی سازی تأثیر می گذارد. بررسی ها نشان می دهد توسعه سریع حمل و نقل چند وجهی داخلی، حمل و نقل جاده ای و ریلی، حمل و نقل ریلی باری چین و اروپا در سال ۲۰۲۳ از تقاضا برای کانتینرها حمایت می کند که مصرف کننده اصلی دیگر برای فولاد می باشد.

تحلیل گران در روز شنبه (۱۸ فوریه) اعلام کردند در ژانویه ۲۰۲۳، شاخص سفارشات جدید برای صنعت فولاد کشور به ۴۳.۹ واحد رسید که ۵ واحد نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ افزایش داشت که نشان می ‌دهد تقاضای فولاد ثابت مانده و در حال بهبود می باشد.

آقای Wang Guoqing مدیر تحقیقات مرکز اطلاعات و تحقیقات فولاد پکن لانگ، اظهار کرد:رشد مصرف داخلی فولاد در این کشور احتمالاً منجر به افزایش واردات سنگ آهن و زغال سنگ کک از جمله استرالیا خواهد شد. این در حالی است که کارشناسان معتقدند تنوع و گسترش ذخایر زغال کک می تواند به تثبیت بیشتر قیمت فولاد داخلی کمک کند و شرکت های فرآوری قادر به افزایش سود خود خواهند بود.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، چین در سال ۲۰۲۲ واردات محصولات فولادی را به ۱۰.۵۷ میلیون تن رساند این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به چین حدود ۲۵.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. بنابراین بررسی ها نشان می دهد واردات محصولات فولادی به کشور از سال ۱۹۹۳ به حداقل رسیده است.

فعالان بازار در روز شنبه (۱۸ فوریه) گزارش دادند واردات محصولات فولادی به چین به دلیل افزایش قابل توجه قیمت تمام شده محصولات در شرایط تورم بالا و بحران انرژی کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲، عرضه فولاد به چین از نظر مبدأ متمرکزتر شده و ژاپن، کره جنوبی و اندونزی ۷۵ درصد از کل واردات را حمل کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر 3283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =