کد خبر 3294
۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

مدیر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری اصفهان:

اما و اگرهای ایجاد شهرک تخصصی طلا

اما و اگرهای ایجاد شهرک تخصصی طلا

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: شهرک تخصصی طلا و فلزات گران بها به عنوان یکی از ۹طرح پیشران اقتصادی این استان است که تحقق آن، به توسعه و رونق تولید و اشتغال بیش از پیش در اصفهان منجر خواهد بود.

به گزارش پایگاه آهن‌نیوز، به نقل از ایرنا، احسان شهیرمدیر کل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان روز دوشنبه افزود: شهرک طلا و فلزات گران بها به عنوان یکی از اولویت ها و پیشران های استان اصفهان که بطور همه جانبه و متناسب با زمان و مکان مورد توجه قرار گرفته و بطور کامل بر اساس سند آمایش استان طراحی شده است.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: دهکده لجستیک، شهرک شیمی پارک، شهرک پوشاک و مناطق ویژه اقتصادی از دیگر طرح های پیشران این استان است که برنامه منظمی برای هر کدام از آنها طراحی شده تا به نتیجه مطلوب برسند.

وی ادامه داد: برخی از این طرح ها بیش از ده ها سال متوقف شده بود و تنها از دولتی به دولت دیگر منتقل می شدند ؛ دستگاه های اجرایی مرتبط و مسوول با طرح شهرک تخصصی طلا و فلزات گران بها شامل سازمان صمت، شرکت شهرک های صنعتی، اتحادیه های بخش خصوصی مرتبط از جمله اتاق بازرگانی، اتحادیه طلا، انجمن طلا، انجمن صادرکنندگان محصولات طلا هستند که باید با همفکری و تعامل با هم یک طرح ملی را در این استان رقم بزنند.

وی بیان کرد:هم اینک قدم اول برای همفکری و تعامل انجام شده و امیدواریم تا سه هفته آینده الگوی نهایی این طرح ارائه شود و این شهرک با تلاش همه دست اندرکاران در استان اصفهان افتتاح شود.

جانمایی شهرک تخصصی طلا و جواهر استان در مجاورت شهرک صنعتی جی و در مسیر فرودگاه اصفهان و قرارداد واگذاری زمین آن نیز از اراضی معادن اطراف انجام شده است.

از سال ۱۳۸۶ کلنگ تاسیس شهرک طلا و جواهر در شرق اصفهان به زمین خورد که احداث آن با مشکلات متعددی مواجه شد.

ایجاد شهرک طلا و جواهر استان اصفهان به این لحاظ ضروری است که وضعیت واحدهای صنوف مرتبط با طلا، جواهر و سنگ های قیمتی ساماندهی شوند.

طلا و جواهر در استان اصفهان یک صنعت قابل توجه است به گونه ای که حدود ۶۰ درصد از مصنوعات طلای کشور در اصفهان تولید می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 3294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =