کد خبر 3314
۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

معاون وزیر صمت در گفت‌وگوی اختصاصی با آهن نیوز مطرح کرد؛

نیازمند ورود بخش خصوصی در تأمین برق صنایع فولادی هستیم

نیازمند ورود بخش خصوصی در تأمین برق صنایع فولادی هستیم

رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو گفت: نیازهای انرژی صنایع صنعتی و معدنی به‌ویژه صنایع فولادی را اولویت‌بندی کرده‌ایم و معتقدیم برای تأمین برق این صنایع نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، وجیه الله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو در حاشیه‌ی مراسم آغاز عملیات اجرایی دو طرح تولیدی در بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار آهن‌نیوز و در پاسخ به این پرسش که راهکار این سازمان برای تأمین برق صنایع ارزآور کشور به‌ویژه صنایع فولادی چیست؟ گفت: با مطالعات انجام شده و استفاده از نظرات کارشناسی نیازهای انرژی صنایع صنعتی و معدنی به‌ویژه صنایع فولادی را اولویت‌بندی کرده‌ایم و در هر حوزه تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه بخشی از بودجه‌ی موردنیاز ایجاد زیرساخت‌های برقی از منابع دولتی و بخشی نیز از منابع در اختیار سازمان ایمیدرو تأمین خواهد شد، اضافه کرد: با این‌حال این منابع دولتی جوابگوی صنعت کشور نیست و نیازمند آنیم تا بخش خصوصی نیز به این حوزه ورود کند.

معاون وزیر صمت افزود: امیدواریم قراردادهای بیشتری در زمینه‌ی واگذاری زمین برای انجام پروژه‌های زیرساختی منعقد شود و البته در این راه از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استقبال می‌کنیم.

وی در پایان بیان داشت: در چهار سال گذشته سازمان ایمیدرو بیش از 27 میلیارد دلار ذخایر معدنی را به ذخایر قبلی اضافه کرده است و ما در تکمیل زنجیره فولاد و طلا اقدامات مؤثری را انجام دادیم اما برای پایداری این روند نیازمند تأمین زیرساخت‌ها ازجمله زیرساخت‌های برقی موردنیاز هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 3314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =