کد خبر 3352
۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

بازار جهانی فولاد در دورِ صعود

بازار جهانی فولاد در دورِ صعود

به گفته فعالان بازار آهن و فولاد در چین، فروش محصولات فولادی ظرف هفته گذشته بهبود مستمری داشته و حجم معاملات فولاد در بازه هفتگی و سالانه افزایشی بوده که این موضوع محرک خرید سنگ‌آهن و رشد بهای آن است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به گفته فعالان بازار آهن و فولاد در چین، فروش محصولات فولادی ظرف هفته گذشته بهبود مستمری داشته و حجم معاملات فولاد در بازه هفتگی و سالانه افزایشی بوده که این موضوع محرک خرید سنگ‌آهن و رشد بهای آن است. در عین حال کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین در اواخر روز کاری ۲۰ فوریه اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی برنامه آزمایشی مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام خصوصی در بخش املاک و مستغلات است تا صنعت املاک و مستغلات چین را توسعه دهد.
برخی منابع اجرای چنین طرحی را محرک بخش ساخت‌وساز در چین می‌دانند که این موضوع نیز به بهبود جریان روانی در بازار آهن و فولاد چین انجامیده است. امیدواری به بهبود تقاضا برای محصولات فولادی از رشد بهای سنگ‌آهن حمایت کرده است؛ اما گفته می‌شود همچنان فولادسازان این کشور در خرید تردید دارند و تنها به میزان موردنیاز برای تولید مواد اولیه مصرفی خود را خریداری می‌کنند. در واقع چشم‌انداز قیمتی برای سنگ‌آهن در کوتاه‌مدت افزایشی است؛ اما برآورد روشنی از آینده این بازار در میان‌مدت و بلندمدت وجود ندارد.

همچنین تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از ثبات بازار صادرات آهن خام برزیل و واردات آمریکا در غیبت هرگونه تجارت جدید حکایت دارد.
بر اساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر به دلیل عدم امضای قرارداد جدید، بازار واردات آهن خام آمریکا و صادرات برزیل روزهای آرامی را سپری کردند.
ارزیابی فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت آهن خام وارداتی، cfr خلیج مکزیک، آمریکا در بازه ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار به ازای هر تن بود که این نرخ نسبت به هفته قبل تغییری نشان نمی‌دهد.

در کنار این رشد در صنایع، فدرال رزرو نیز با انتشار داده‌های رشد اقتصادی و تورم آمریکا به دنبال افزایش ۲ برابری رشد بهره دلار در ماه آینده است (تا ۰.۵%+) که عامل تقویت دلار شده و شرایط را برای کاهش مصرف نفت ناشی از افت فعالیت‌های اقتصادی فراهم می‌کند، به‌علاوه موجودی مخازن نفت آمریکا نیز عامل فشار بر بازار شده و افزایش ۹.۹+ میلیون بشکه ای هفتگی طبق گزارش API دارد که بسیار فراتر از انتظار بازار = ۱.۲۳+ میلیون بشکه می‌باشد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 3352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =