کد خبر 3361
۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

بلاتکلیفی ۵۰۰ کارگر در مجتمع فولاد خزر

بلاتکلیفی ۵۰۰ کارگر در مجتمع فولاد خزر

کارگران مجتمع ذوب آهن فولاد خزر واقع در شهرک صنعتی رشت در استان گیلان از قطع برق این واحد تولیدی به دلیل انباشت بدهی‌ها به اداره برق و پیگیری‌های مسئولان خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ کارگران مجتمع ذوب آهن فولاد خزر می‌گویند که این واحد تولیدی به عنوان یکی از فعال‌ترین و استراتژیک‌ترین واحدهای صنعتی منطقه با مشکلات مختلفی ازجمله قطعی برق مواجه است.

به گفته کارگران؛ این کارخانه از سال‌های گذشته مبالغ زیادی را به شرکت برق منطقه‌ای گیلان بدهکار است و شرکت برق نیز بابت وصول طلب ۱۶۰ میلیاردی خود از یک ماه پیش اقدام به قطع برق کرده است.

کارگران با بیان اینکه به علت نبود برق، تولید در این واحد صنعتی متوقف شده و آن‌ها کاری برای انجام ندارند، افزودند: کارفرما تمام تلاش خود را برای اقساطی کردن این بدهی با  مسئولان شرکت توزیع برق استان انجام داده اما از قرار معلوم پیگیری‌ها نتیجه‌بخش نبوده است.

به گفته یکی از کارگران؛ مجتمع ذوب آهن فولاد خزر به دلیل شرایط اقتصادی موجود و نوسانات نرخ ارز از چندماه پیش دچار مشکلاتی است، با این حال توانسته با اولویت قرار دادن کارگران، دستمزد آنها را به موقع پرداخت کند.

او با بیان اینکه مجتمع ذوب آهن فولاد خزر با توجه به دارا بودن کوره قوس الکتریکی برای ذوب، روزانه حدود ۸۰ مگاوات برق مصرف می‌کند، در ادامه گفت: درصورت تداوم قطعی برق طی چند روزهای آینده خسارت زیادی به کارخانه و کارگران وارد می‌شود.

او افزود: در حال حاضر برای حدود ۵۰۰ کارگر شاغل در کارخانه به سبب قطعی برق کاری نیست و آنها به مرخصی  فرستاده شده‌اند.

به گفته این کارگر؛ مدیران مجتمع ذوب آهن فولاد خزر از یک ماه پیش در تلاش هستند از طریق نهادهای دولتی همانند استانداری و فرمانداری رشت مشکلی که برای کارخانه مجتمع و کارگرانش بوجود آمده را مرتفع کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 3361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =