کد خبر 3364
۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

سهام دومین شرکت بزرگ معدنی جهان واگذار می شود؟

سهام دومین شرکت بزرگ معدنی جهان واگذار می شود؟

شرکت واله به عنوان دومین شرکت معدنی بزرگ سنگ‌آهن و تولیدکننده برتر نیکل در جهان، پیشنهاد واگذاری ۱۰ درصد از سهام بخش فلزات پایه خود که ارزش آن نزدیک به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود را از میان متقاضیان آن بررسی می‌کند و متقاضی نهایی را اعلام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری  آهن نیوز به نقل از «فلزات‌ آنلاین»، این شرکت برزیلی که سال ۲۰۲۲ مشاورانی را برای ارزیابی گزینه‌های واگذاری سهام این واحد استخدام کرد، به روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که شرکت‌های خودروسازی، سرمایه‌گذاران دولتی و صندوق‌های بازنشستگی در این مناقصه فروش حضور دارند.

به گفته رسانه‌های برزیلی، فروش ۱۰ درصد از سهام واحد فلزات پایه، بخشی از تصمیم شرکت واله برای جدا کردن واحد تولید سنگ‌آهن از دارایی‌های مس، نیکل و پلاتین خود و تبدیل آن به شرکت جدیدی به نام «Vale Base Metals» است که در بریتانیا مستقر خواهد شد.

این شعبه جدید از شرکت که هنوز توسط هیئت مدیره شرکت واله تایید نشده است، دارای سیستم نظارت و هیئت مدیره‌ای مستقل خواهد بود که شامل متخصصان استخراج معادن به روش زیرزمینی و متخصصان وسایل نقلیه الکتریکی می‌شود.

شرکت «Vale Base Metals»، دارای معادن نیکل در کانادا و اندونزی، معادن مس در برزیل و سهامی در بخش گروه فلزات کبالت و پلاتین این شرکت خواهد بود. این حجم از دارایی‌ها حتی می‌تواند بیشتر از دارایی‌های شرکت واله باشد.

ادواردو بارتولومئو، مدیر اجرایی شرکت واله به روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که رویکرد این شرکت جهت جداسازی بخشی از تجارت خود، کوتاه‌مدت نبوده و طبق برنامه‌ریزی قبلی، طرحی بلندمدت است.

وی در ماه دسامبر ۲۰۲۲ افزود که این جداسازی کسب‌وکار برای دستیابی به سرمایه رقابتی مورد نیاز برای حدود ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش فلزات پایه مهم محسوب می‌شود.

احتمال اجرای چنین طرحی سال‌ها از سوی این شرکت مورد بررسی قرار گرفته بود. همچنین اکثر دارایی‌های نیکل و مس شرکت واله از طریق خرید ۱۷ میلیارد دلاری سهام شرکت «Canada’s Inco» در سال ۲۰۰۶ به دست آمده است.

انتهای پیام/

کد خبر 3364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =