کد خبر 3366
۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

قراضه در سقف نرخ ۸ماهه

قراضه در سقف نرخ ۸ماهه

امیدواری به بهبود بازار ساخت‌وساز در چین از رشد بهای سنگ‌آهن دریایی آسیا حمایت کرد؛ اما احتمال افزایش عرضه زغال‌سنگ، ترمز صعود نرخ آن را کشید. در این شرایط قراضه وارداتی به ترکیه به سقف قیمت هشت‌ماه اخیر خود رسید.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از اکوایران، قیمت سنگ‌آهن دریایی آسیا در روز سه‌شنبه ۲۱فوریه با امیدواری به اعمال سیاست‌های محرک بازار املاک و مستغلات این کشور از سوی دولت چین بهبود یافت. به این ترتیب نشریه پلتس، شاخص سنگ‌آهن ۶۲درصد را برابر ۱۳۱دلار و ۸۵سنت به‌ازای هر تن ارزیابی کرد که این نرخ نسبت به بهای فروش آن در روز قبل رشد ۳/ ۲دلاری داشت.

سنگ‌آهن گران شد

به گفته فعالان بازار آهن و فولاد در چین، فروش محصولات فولادی ظرف هفته گذشته بهبود مستمری داشته و حجم معاملات فولاد در بازه هفتگی و سالانه افزایشی بوده که این موضوع محرک خرید سنگ‌آهن و رشد بهای آن است.در عین حال کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین در اواخر روز کاری ۲۰فوریه اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی برنامه آزمایشی مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام خصوصی در بخش املاک و مستغلات است تا صنعت املاک و مستغلات چین را توسعه دهد.

برخی منابع اجرای چنین طرحی را محرک بخش ساخت‌وساز در چین می‌دانند که این موضوع نیز به بهبود جریان روانی در بازار آهن و فولاد چین انجامیده است.امیدواری به بهبود تقاضا برای محصولات فولادی از رشد بهای سنگ‌آهن حمایت کرده است؛ اما گفته می‌شود همچنان فولادسازان این کشور در خرید تردید دارند و تنها به میزان موردنیاز برای تولید مواد اولیه مصرفی خود را خریداری می‌کنند. درواقع چشم‌انداز قیمتی برای سنگ‌آهن در کوتاه‌مدت افزایشی است؛ اما برآورد روشنی از آینده این بازار در میان‌مدت و بلندمدت وجود ندارد.

رشد عرضه، ترمز افزایش نرخ زغال را کشید

کاهش تقاضا و بهبود عرضه به افت بهای زغال‌متالورژیک فوب استرالیا منجر شد و پلتس، بهای این محصول را در دومین روز هفته با ثبت کاهش روزانه ۲دلاری برابر ۳۸۸دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد.

به گفته فولادسازان هندی، خرید زغال متالورژیک از بنادر استرالیا با نرخ‌های فعلی به زیان تولید منجر می‌شود. بنابراین با وجود نیاز فولادسازان این کشور به زغال متالورژیک، خریدها با امید به کاهش نرخ، محدود است. در شرایطی که متقاضیان از خرید زغال گران اجتناب می‌کنند، رشد محدود عرضه نیز می‌تواند زمینه افت بهای این محصول را فراهم کند.در حالی که زغال متالورژیک فوب استرالیا ظرف دومین روز هفته ارزان شد، این محصول تحویل چین بدون تغییر نرخ معامله شد و پلتس، پریمیوم این محصول را برابر ۳۳۸دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. بروز نشانه‌هایی مبنی بر وجود ثبات در بازار زغال‌سنگ داخلی چین، می‌تواند زمینه افت بهای این محصول را در میان‌مدت فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر 3366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =