کد خبر 3376
۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

در ژانویه ۲۰۲۳ میلادی به ثبت رسید:

صعود ایران به جایگاه نهم تولید جهانی فولاد

صعود ایران به جایگاه نهم تولید جهانی فولاد

انجمن جهانی فولاد خبر داد: طی ژانویه ۲۰۲۳ میلادی ایران در رتبه نهم تولید فولاد خام جهان ایستاد. این رتبه یک پله بالاتر از جایگاه پیشین ایران است.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، انجمن جهانی فولاد (World Steel Association) گزارش داد که طی ماه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی، ایران ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته شاهد رشد ۲۷.۷ درصدی بود. همچنین ایران با ارتقای یک پله‌ای به جایگاه نهم جهان دست یافت.

این درحالی است که تولید ۶۳ کشور فولادساز جهان طی ژانویه سال جاری میلادی ۱۴۵میلیون و ۳۰۰ هزارتن به ثبت رسید که حاکی از افت ۳.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

طی مدت یاد شده، به ترتیب چین با تولید ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن، هند با تولید ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، ژاپن با تولید ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، آمریکا با تولید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و روسیه با تولید ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید فولادخام ۵ کشور برتر فولادساز جهان بودند.

طی این مدت، کره‌جنوبی با تولید ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، آلمان با تولید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، برزیل با تولید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، ایران با تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و ترکیه با تولید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در رتبه های ششم تا دهم جهان ایستادند.

انتهای پیام/

کد خبر 3376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =