کد خبر 3393
۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

قیمت بالا شمش را از تابلو معاملات حذف کرد

قیمت بالا شمش را از تابلو معاملات حذف کرد

در پایان معاملات امروز علیرغم وجود تقاضای بالا به مقدار ۱ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۳ تن، حدود ۵۰ درصد کاهش در عرضه اتفاق افتاده و به میزان ۸۳۱ هزار و ۵۳۲ تن عرضه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ششم اسفند ۱۴۰۱، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران روز شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱، قرار بود ۱ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۰۲ تن محصول شامل ۷۴ هزار و ۲۰۲ تن محصول فولادی، ۱ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن و ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شود اما در پایان معاملات علیرغم وجود تقاضای بالا به مقدار ۱ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۳ تن، حدود ۵۰ درصد کاهش در عرضه اتفاق افتاده و به میزان ۸۳۱ هزار و ۵۳۲ تن عرضه شد.

شمش بلوم در عرضه‌های امروز ۶۶ درصد کاهش داشت و محصول بیشتر شرکت‌های عرضه کننده به علت عدم پذیرَش قیمت فروشنده از معاملات باز ماند و فقط عرضه ۱۵ هزار تن فولاد خوزستان به قیمت ۲۳۱ هزار و ۶۲ ریال مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است نوع قرارداد اکثر محصولات عرضه‌های شده در بخش آهن اسفنجی و سنگ آهن به صورت نقدی خواهد بود. این در حالی است که عرضه آهن اسفنجی در دو هفته گذشته افزایش معنی‌داری نسبت ماه‌های قبل داشته و حتی بیشترین عرضه آن در ۲ اسفند به میزان ۷۰ هزار تن بود که عرضه امروز به مقدار ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن رکود قبلی را شکست. در معاملات امروز همچنین این کالا ۲۳ درصد افزایش قیمت داشت.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات فولادی و پایان معاملات امروز را نشان می‌دهد:

قیمت بالا شمش را از تابلو معاملات حذف کرد

قیمت بالا شمش را از تابلو معاملات حذف کرد

پایان پیام/ ف

کد خبر 3393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =