کد خبر 3445
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

۲هزار میلیارد تومان پروژه معدنی لرستان در دست اجرا

۲هزار میلیارد تومان پروژه معدنی لرستان در دست اجرا

رئیس سازمان صمت استان لرستان گفت: ایمیدرو بیش از ۲هزار میلیارد تومان پروژه در استان در دست اجرا دارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از ایسنا ، بهمن جعفری اظهار کرد: در لرستان بیش از ۱۸ نوع ماده معدنی وجود دارد و اکثرا از نوع غیرفلزی هستند.

وی ادامه داد: در سال‌جاری پروانه بهره‌برداری معدن سنگ‌آهن در الیگودرز صادر شده و تاکنون بیش از ۱۰‌هزار تن از این ماده معدنی استخراج شده است.

رئیس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه ماده معدنی منگنز در شهرستان نورآباد وجود دارد، بیان کرد: پهنه‌ای که ایمیدرو تعریف کرده بود به هفت زیرپهنه تبدیل شده که از این تعداد، چهار پهنه در الیگودرز و سه پهنه در بروجرد وجود دارد.

جعفری اضافه کرد: یکی از این مواد معدنی احتمال داده شده که طلا باشد که این امر مستلزم اقدامات ژئوشیمی و ژئوفیزیک بوده تا مشخص شود چه نوع ماده معدنی فلزی با چه ذخیره، امکان استخراج آن و صنایع فرآوری آن به چه صورت باشد.

وی با بیان این که ایمیدرو در سال‌جاری بیش از ۲هزار میلیارد تومان پروژه در استان در دست اجرا دارد اظهار کرد: پروژه کاغذ از سنگ الیگودرز یکی از این پروژه‌هاست که در سال‌های گذشته جزو مصوبات دولت محسوب می‌شود و در سال‌جاری با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده قرار شد ایمیدرو ماشین‌آلات و تجهیزات این پروژه را تامین کند.

جعفری با بیان اینکه پنج میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری خطوط تولیدی این پروژه است، بیان کرد: کمپانی سازنده ماشین‌آلات نیز تعیین شده است. وی اضافه کرد: آهک هیدراته پلدختر یکی دیگر از پروژه‌هاست که هم‌اکنون ۸۰‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش عمده‌ای از این پروژه، ماشین‌آلات داخلی هستند که عقد قرارداد شده و بالغ بر ۸۵‌درصد هم ماشین‌آلات ساخته شده است.

انتهای خبر/

کد خبر 3445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =