کد خبر 3450
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

معدن گینه؛ حلقه گمشده توسعه اقتصادی

معدن گینه؛ حلقه گمشده توسعه اقتصادی

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان، ضمن اعلام خبر بررسی آخرین وضعیت محدوده معدنی ایران در کشور گینه گفت: با رفع مشکل دسترسی به معادن و ایجاد امکان صادرات، ارزش افزوده بالای در این حوزه نصیب کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز،«مجید گلشنی» مدیرکل صمت استان زنجان، در حاشیه نشست بررسی آخرین وضعیت محدوده معدنی کشور ایران در کشور آفریقایی گینه، گفت: محدوده معدنی بسیار غنی بوکسیت در کشور گینه تحت مالکیت کشور ایران قرار دارد و فرصت مناسبی جهت بهره‌برداری از آن فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: این معدن دارای ذخایر بسیار غنی با ارزش مالی بالای بوکسیت است که به‌منظور بررسی مراحل آغاز عملیات اکتشافی جلسه کارشناسی در محل سازمان ایمیدرو برگزار شد.

مدیرکل صمت استان زنجان با اشاره به چندین مرحله بازدید خود از توانمندی‌ها، منابع معدنی کشور گینه و فعالیت معدنی در این کشور در طی سالیان اخیر یادآور شد: کشور گینه منابع معدنی بسیار غنی الماس، طلا، بوکسیت و سایر معادن ارزشمند دارد و امکان سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از این منابع برای ایران فراهم است.

وی در ادامه با بیان اینکه با رفع مشکل دسترسی به معادن و ایجاد امکان صادرات آن، ارزش افزوده بالای در این حوزه نصیب کشور می‌شود، از سرمایه‌گذاری کشورهای روسیه، چین، کانادا و فرانسه در این کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با ایجاد زمینه مناسب، شاهد اقدامات مناسبی از جانب سازمان توسعه و نوسازی معادن کشور در گینه باشیم.

گلشنی در ادامه با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال و فراسیدن ماه مبارک رمضان، طرح تشدید بازرسی در استان زنجان زودتر از سراسر کشور آغاز شده، تصریح کرد: این اداره کل با همکاری دستگاه‌های مرتبط، طرح نظارتی تشدید بازرسی در استان را زودتر از سراسر کشور آغاز کرده است.

وی افزود: در جهت آرام بخشی به فضای عمومی و روانی جامعه و همچنین تامین به موقع مایحتاج عمومی و جلوگیری از اجحاف در حق مصرف کنندگان و رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی تمهیدات لازم برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صمت استان زنجان با بیان اینکه این طرح با توجه به ابلاغ رسمی از سوی وزارت متبوع از ۱۵ اسفندماه تا پایان ماه مبارک رمضان اجرایی شده که این امر در استان با توجه به حساسیت‌های موجود از ابتدای اسفندماه در حال اجرا است، یادآور شد: در این راستا همکاران در بخش‌های مختلف با برگزاری جلسات هماهنگی و حضور در مجامع صنفی اقدامات لازم را شروع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها در دو بخش کالایی و خدماتی انجام می‌شود، ادامه داد: در بخش خدمات نظارت بر قالیشویی‌ها، خشکشویی‌ها، مراکز اقامتی و توقفگاه‌ها، پارکینگ‌ها و مراکز فروش انواع بلیط در دستور کار قرار دارد که با هماهنگی اتحادیه‌های مربوطه و دستگاه ذیربط از جمله ستاد خدمات سفر که دستگاه مختلفی در آن فعال هستند، همکاری‌ها و هماهنگی‌ها را آغاز کردیم.

گلشنی در ادامه تصریح کرد: در بخش کالاها با توجه به حوزه فعالیت اداره کل صنعت معدن و تجارت در راستای اجرای قانون انتزاع اقلامی همچون کیف کفش آجیل، خشکبار، شیرینی و همچنین اقلامی که بیشتر مورد مصرف همشهریان محترم قرار دارد، در دستور کار بازرسان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه با هماهنگی صورت گرفته این اداره کل با استانداری، اتاق اصناف و بسیج اصناف گشت‌های مشترک سه نفره ساماندهی شده که در سطح بازار در حال نظارت هستند، در مورد برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا اینگونه واکنش نشان داد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در آستانه ایام پایان سال از ۱۲ الی ۱۹ اسفندماه با حضور مستمر بازرسان در نمایشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 3450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =