کد خبر 3456
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

رکوردهایی از جنس افزایش ظرفیت تولید در فولاد سنگان

رکوردهایی از جنس افزایش ظرفیت تولید در فولاد سنگان

مدیر کارخانه گندله‌سازی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: در روزهایی که با مشکل انرژی مواجه نیستیم، با مدیریت هدفمند در راستای افزایش بهره‌وری تولید، کارخانه ۲۰ درصد بیش از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کند و این مسئله، نشان از توانایی این شرکت در امر تولید است.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، یاسر ناصری در خصوص میانگین تولید گندله ماهانه فولاد سنگان در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: در ۱۲ ماه سال پیش با احساب ۱۲۰ روز توقف به دلیل قطعی برق و گاز، تولید گندله  این مجموعه بیش از چهار میلیون تن بوده است که بیشترین میزان تولید در طول یک سال فعالیت این شرکت به شمار می‌آید. این در حالی است که در سال گذشته، فولاد سنگان هفت رکورد روزانه تولید گندله و همچنین سه رکورد ماهیانه به ثبت رسانده است.

وی در ارتباط با تولید گندله در سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: این شرکت در سال جاری، ۶ رکورد روزانه و سه رکورد ماهیانه را در کارنامه خود داشته است. آخرین رکورد ماهیانه امسال این مجموعه در شهریور ۱۴۰۱، برابر با۵۸۰ هزار تن بوده است. بیشترین رکورد روزانه نیز در اردیبهشت ماه برابر با ۲۰ هزار و ۸۰ تن بوده است. همچنین در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و شهریور این شرکت سه رکورد ماهیانه داشته است. رکورد فروردین ماه برابر با  ۵۱۵ هزار تن، رکورد اردیبهشت ماه برابر با ۵۳۰ هزار تن و رکورد شهریور ماه برابر با ۵۸۰ هزار تن بوده است.

مدیریت هدفمند در راستای افزایش بهره‌وری تولید

مدیر کارخانه گندله‌سازی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در ادامه به تشریح دلایل ثبت این رکوردشکنی‌ها پرداخت و مطرح کرد: اصل افزایش میزان ظرفیت و رکوردهای ثبت شده در فولاد سنگان، بحث کاهش توفقات بوده که این مسئله به صورت ماهیانه و روزانه بوده است. همچنین با تغییرات در کوره پخت،‌ افزایش ظرفیت حاصل شده است . در روزهایی که با مشکل انرژی مواجه نیستیم، با مدیریت هدفمند در راستای افزایش بهره‌وری تولید، کارخانه ۲۰ درصد بیش از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کند و این مسئله نشان از توانایی این شرکت در امر تولید است.

ناصری تصریح کرد: زمانی که رکوردی در تولید ثبت می‌شود، در واقع اساس رکوردهای بعدی مجموعه پایه‌ریزی می‌شود و اعتماد به نفسی در مجموعه جهت ثبت رکوردهای بالاتر ایجاد می‌شود. به دنبال این امر، تولید هم ثبات پیدا می‌کند؛ همان طور که پایه رکوردهای ماهیانه امسال نشات گرفته از رکوردهای روزانه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تولید کنسانتره در اولویت مجموعه قرار دارد، خاطرنشان کرد: کارخانه کنسانتره فولاد سنگان، خوراک و مواد اولیه گندله را فراهم می‌کند و محصول نهایی گندله نیز برای فولاد مبارکه ارسال می‌شود. افزایش تولید کنسانتره دو مزیت اصلی دارد؛ نخست منجر به کاهش خرید کنسانتره خواهد شد که در نوع خود حاشیه سود بیشتری در پی خواهد داشت. دوم اینکه افزایش تولید کنسانتره منجر به ایجاد پتانسیل بالاتری جهت افزایش تولید گندله خواهد شد.

افزایش توقفات تولیدی در پی قطعی برق و گاز

مدیر کارخانه گندله‌سازی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان ضمن اشاره به چالش‌های موجود در حوزه تولید، یادآور شد: مهم‌ترین چالش‌ها مرتبط با توفقات ناشی از برق و گاز بوده است. در سال گذشته، حدود ۷۱ روز توفقات ناشی از برق و گاز در این شرکت  وجود داشت. سال جاری نیز تا به امروز ۱۰۰ روز توفقات ناشی از این معضل بوده است. اگر چنین استمراری در توفقات ناشی از برق و گاز نباشد، بدون شک این مجموعه می‌تواند بیش از ظرفیت اسمی خود هم تولید کند.

ناصری در پایان یادآور شد: شایان ذکر است که تولید شرکت همواره بر مبنای برنامه‌ریزی انجام شده در یک دوره مشخص است اما چالش‌های قطعی برق و گاز که در حال حاضر مدیریت آن خارج از توان شرکت‌های تولیدی است، این برنامه‌ها را با اخلال مواجه کرده است و این چالش تنها مختص به مجتمع صنایع معدنی فولاد سنگان نیست.

کد خبر 3456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =