کد خبر 3460
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷

ظرفیت تولید فولاد به ۴۹ میلیون تن رسید

ظرفیت تولید فولاد به ۴۹ میلیون تن رسید

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) گفت: باید اکتشاف سنگ آهن برای تولید فولاد گسترده‌تر شود، در غیر این صورت ظرفیت کار کردن هزینه‌ها را بالا می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل ازصدا و سیما، اردشیر سعد محمدی در حاشیه همایش تخصصی اکتشاف ذخایر معدنی ایران درباره صدور مجوزهای بی رویه فولادی و ظرفیت موجود سنگ آهن در کشور افزود: بر اساس برنامه توسعه‌ای که داشتیم باید تولید فولاد (در افق ۱۴۰۴) به ۵۵ میلیون تن برسد که اکنون برای ۴۹ میلیون تن ظرفیت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در سه یا چهار سال آینده از تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیز عبور می‌کنیم گفت: با توجه به سرمایه گذاری‌های که صورت گرفته است، احتمالا این رقم در ۵ سال آینده به ۷۵ میلیون تن می‌رسد که بر این اساس ما به بیش از ۲۰۰ میلیون تن سنگ آهن نیاز خواهیم داشت.

سعدمحمدی با بیان اینکه ذخایر قابل دسترس سنگ آهن کشور کمتر از ۳ میلیارد تن است افزود: بنابراین در آینده برای تامین سنگ آهن مورد نیاز برای تولید فولاد باید به دو موضوع به طور جدی توجه کرد، نخست اکتشاف سنگ آهن جدید و امکان سرمایه گذاری در کشورهای همسایه است که باید این دو عنصر در آینده در دستور کار باشد.

وی گفت: موضوع دیگر تجاری کردن آن است، زیرا اکنون مصرف سرانه کشور به ازای هر نفر ۳۰۰ کیلو گرم است که بر این اساس باید برای تجارت بین الملل بر اساس افزایش تولیدی که صورت می‌گیرد از امروز فضای جدیدی فراهم کنیم تا در زمینه تولید فولاد در آینده دچار تنش نشویم.

انتهای پیام/

کد خبر 3460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =