کد خبر 3470
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

ساز و کار تخفیف مالیاتی برای مودیان خوداظهار مشخص شد

ساز و کار تخفیف مالیاتی برای مودیان خوداظهار مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ل) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه با ۱۶۹ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از ایرنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ل) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه با ۱۶۹ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در بخش درآمدی بند (ل) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه آمده است: در سال ۱۴۰۲، در تبصره (۷) ماده (۱۰۵) و تبصره ماده (۱۳۱) قانون مالیات‌های مستقیم عبارت “بیست درصد (۲۰%) ” جایگزین عبارت “ده درصد (۱۰%) ” می‌شود.
در تبصره (۷) ماده (۱۰۵) قانون مالیات مستقیم عنوان شده است که به ازای هر ۱۰ درصد افزایش درآمد مشمول مالیات ابرازی نسبت به درآمد ابرازی مشمول مالیات عملکرد سال قبل یک درصد و نهایت تا ۵ درصد از نرخ ماده ۱۰۵ کاسته می‌شود.
همچنین تبصره ماده (۱۳۱) قانون مالیات‌های مستقیم می‌گوید به ازای هر ۱۰ درصد افزایش درآمد ابرازی مشمول مالیات اشخاص موضوع این ماده نسبت به درآمد ابرازی مشمول مالیات سال گذشته آن‌ها یک واحد درصد و حداکثر تا ۵ واحد درصد از نرخ‌های مذکور کاسته می‌شود.
بند (ل) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیش از این در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفته بود که با نظر نمایندگان برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد و امروز پس از بحث و گفتگو بر روی آن اصلاح صورت گرفته به شرح بالا تصویب شد.

انتهای پیام

کد خبر 3470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =