کد خبر 3496
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

تلاش ترکیه برای حفظ بازارِ خود با کاهش واردات قراضه

تلاش ترکیه برای حفظ بازارِ خود با کاهش واردات قراضه

دولت ترکیه برای بازسازی مناطق زلزله‌زده به میلگرد و مصالح ساختمانی نیاز دارد و با توجه به رشد بازار قراضه در تلاش است هزینه‌های تولید فولاد را پایین بیاورد.

 به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، هزینه تامین انرژی صنعت فولاد ترکیه در ماه مارس کمتر خواهد شد چرا که قیمت گاز طبیعی در بازار داخلی برای دومین ماه متوالی برای مصارف صنعتی پایین آورده شده است. در فوریه هزینه فوق ۱۳ تا ۱۷ درصد پایین آمده بود و حال برای ماه مارس نیز ۲۱ تا ۲۶ درصد ارزان‌تر شده است. نیمه دوم سال ۲۰۲۲ هزینه بالای تامین انرژی فولادسازان ترکیه را به شدت تحت فشار قرار داد و در واقع ۲۸ درصد هزینه تولیدشان را در بر گرفت در حالی که سال ۲۰۲۱ تنها ۸ درصد تولیدشان را شامل می‌شد.

 حال که دولت ترکیه برای بازسازی مناطق زلزله‌زده به میلگرد و مصالح ساختمانی نیاز دارد و با توجه به رشد بازار قراضه در تلاش است هزینه‌های تولید فولاد را پایین بیاورد، قیمت قراضه در ترکیه پس از زلزله اخیر حدود ۴۰ دلار بالا رفته است.

آمار نشان می‌دهد واردات قراضه به ترکیه در ماه ژانویه ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته و به ۱.۳۶ میلیون تن رسید که به دلیل کاهش تولید فولاد آن بود.

تولید فولاد ترکیه در ژانویه ۱۷.۶ درصد افت سالانه داشته و میزان ۲.۶ میلیون تن ثبت شد که به دلیل افزایش هزینه تامین انرژی و افت تقاضا بود.

در این بین از قراضه سی آی اس در ژانویه به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، وارداتی به ترکیه صورت نگرفت در حالی که مدت مشابه سال قبل ۲۱۸ و ۵۰۰ تن از روسیه و ۳۴۰ هزار تن از اوکراین وارد شده بود. خرید از امریکا نیز ۶۵ درصد نسبت به ژانویه سال قبل افت داشته ۸۵ هزار تن ثبت شد.

قابل ذکر است آخرین قیمت قراضه سنگین وارداتی در ترکیه ۴۵۲.۵ دلار هر تن سی اف آر و در ثبات بوده است.

کد خبر 3496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =