کد خبر 3510
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

افزایش ۵۰ درصدی عرضه آهن اسفنجی

افزایش ۵۰ درصدی عرضه آهن اسفنجی

براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران روز شنبه ۱۳ اسفند در تالار صنعتی و حراج باز قرار است ۳ میلیون و ۱۱ هزار و ۳۰۱ تن محصول فولادی عرضه شود، این میزان عرضه نسبت به هفته قبل ۸۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران روز شنبه ۱۳ اسفند در تالار صنعتی و حراج باز قرار است ۳ میلیون و ۱۱ هزار و ۳۰۱ تن محصول فولادی عرضه شود. این میزان عرضه نسبت به هفته قبل ۸۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

از این مقدار عرضه، ۱۴۳ هزار و ۳۰۱ تن مربوط به محصولات فولادی شامل، تیرآهن، میلگرد، شمش بلوم، انواع ورق رنگی، خودرو و لوازم خانگی است. 

۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تن سنگ آهن شامل کنسانتره سنگ آهن، گندله سنگ آهن، سنگ آهن کلوخه و سنگ آهن دانه‌بندی عرضه خواهد شد.

در این میان آهن اسفنجی نیز با قیمت پایه ۱۱۶ هزار و ۸۵۲ ریال به مقدار ۱۱۳ هزار برای تاریخ تحویل در اسفند ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد که بیشترین حجم آهن اسفنجی عرضه شده در ماه‌های اخیر است.

از دلایل این مسئله می‌توان به این امر اشاره کرد که با اتصال گازطبیعی واحدهای تولید آهن اسفنجی، شاهد رشد تولید و عرضه این محصول در بورس کالا هستیم. عرضه‌ها از محدوده ۲۹ هزار تن (۲۳ بهمن) اکنون به ۱۱۳ هزار تن (عرضه ۱۳ اسفند) افزایش یافته و طبق تجربه سال‌های اخیر، روند فزاینده تولید عامل افزایش عرضه تا ۲۲۵ هزار تن در هفته طی ۲ ماه آتی خواهد شد.
این افزایش عرضه، عامل کاهش قیمت محصولات اسفنجی در بورس کالا به محدوده زیر ۹.۹ میلیون تومان/تن شده و قیمت شمش فولاد را به محدوده ۱۶.۵ میلیون تومان بر اساس قیمتهای حال حاضر صادراتی فوب ایران، کاهش خواهد داد
از طرفی طبق مقررات جدید ابلاغی صمت، اولویت خرید آهن اسفنجی با واحدهای فولادی خواهد بود که اقدام به عرضه و فروش شمش فولاد خود در بورس کالا می‌کنند. این محدودیت در سهمیه بهین یاب واحدهای تولیدی توسط صمت اعمال شده و نظارت می‌شود.

جزئیات مقادیر عرضه و قیمت پایه امروز را در تصویر زیر مشاهده می‌فرمایید.

افزایش ۵۰ درصدی در عرضه آهن اسفنجی

انتهای پیام/ ف

کد خبر 3510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =