کد خبر 3511
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

مهدی کریمیان: شأن تیم ملی با این سبک انتخاب پایین می‌‎آید/ ساپینتو کلاس کار بالایی دارد

مهدی کریمیان: شأن تیم ملی با این سبک انتخاب پایین می‌‎آید/ ساپینتو کلاس کار بالایی دارد

مهدی کریمیان گفت: فوتبال ما نیاز به مربیان با سواد خارجی دارد که در تمامی ابعاد آن، نه فقط داخل زمین بتوانند تاثیرگذار باشند؛ کلاس کار ساپینتو پاکو خمز از فوتبال ما بالاتر است.

مهدی کریمیان پیشکسوت و مربی جوان این روزهای فوتبال کشور ما در گفت و گو با آهن نیوز گفت: شرایط مسابقات در لیگ های داخلی فوتبال ما در سطوح مختلف بسیار متفاوت است و جنس بازی فوتبال در آنها هم کاملا فرق دارد، به همین ترتیب  شرایط جدول و قواعد مرتبط با آن هم نیاز به تسلط و تجربه کافی  کادر فنی دارد.

بازیکن اسبق استقلال و سپاهان درمورد لیگ دو، و قبول مسئولیت سرمربی‌گیری فولاد هرمزگان در نیم فصل گفت: در ابتدای فصل علاوه بر این تیم از یکی دو تیم لیگ یکی هم پیشنهاد داشتم اما به دلایلی از جمله صعود فصل پیش به لیگ یک تمایل داشتم در کنار تیم خودم بمانم که به شرایط آن تیم واقف بودم و تسلط بیشتری داشتم،اما متاسفانه  این امر در نهایت میسر نشد و در نهایت نیم فصل بعد از پیشنهاد فولاد هرمزگان این مسِئولیت را قبول کردم.

وی ادامه داد: در فولاد هرمزگان هدف ما در ادامه این فصل در مرحله اول به دست آوردن و تقویت شخصیت تیمی و همچنین کسب جایگاه مناسب و آبرومندانه‌ای در جدول است و در مرحله بعد برنامه های صعود را در فصل آینده که از ابتدا در خدمت این تیم هستیم جستجو خواهیم کرد .

جنس فوتبال لیگ های مختلف با هم فرق می کند

سرمربی موفق فصل قبل شاهین بندر عامری با اشاره به شرایط بازی‌ها در لیگ های مختلف گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان لیگ‌های مختلف را با هم مقایسه کنیم. شرایط بازی در لیگ برتر متفاوت از لیگ یک است و به همین ترتیب در قیاس با لیگ های دو و سه ، جنس فوتبال فرق می کند و چه بسا بازیکنانی در سطح لیگ دو مطرح باشند اما در یک سطح بالاتر توانایی بروز و نشان دادن توانایی های خود را نداشته باشند. این موضوع حتی در مورد شرایط جدول هم فرق می کند ، که تسلط به این مباحث به تجارب کادر فنی تیم ها بر می گردد. 

کریمیان در این رابطه افزود: در لیگ دو شروع بازی‌ها اهمیت دارد، به این معنی که  اگر تیمی در هفته‌های ابتدایی بتواند خود را از تیم‌های دیگر جدا کند ناخودآگاه به سمت صعود راه پیدا خواهد کرد اما این موضوع در لیگ یک صدق نمی کند و اتفاقا نیم فصل دوم و به خصوص ۱۰ هفته پایانی این بازی‌ها در آن سطح در صعود تیم‌ها تاثیرگذار است. 

استقلال روند خوبی داشته اما درگیر حواشی است

پیشکسوت تیم استقلال در مورد شرایط این تیم  و ادامه فصل گفت: در ابتدا استقلال با مشکلاتی مواجه بود اما در هفته های اخیر روند مناسبی را بدست آورده؛ نمی توان کتمان کرد استقلال یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ است به این معنی که جنس این تیم از نظر بازیکن جورتر از حتی رقبای مستقیمی چون سپاهان و پرسپولیس است اما به نظر می رسد این تیم درگیر حواشی ناخواسته ای همچون غرامت استراماچونی شده و حضور نداشتن ساپینتو در کنار خط در خیلی از بازی ها به دلیل محرومیت‌های پیاپی هم این حواشی را برای این تیم تشدید می کند  و تاثیرات منفی در کار این تیم دارد. 

کلاس کار ساپینتو یک سر و گردن بالاتر از فوتبال ماست

بازیکن اسبق سپاهان در مورد وضعیت سپاهان و حضور مربی پرتغالی این تیم هم گفت: شرایط سپاهان در حال حاضر در لیگ برتر مناسب است به شرط اینکه روند مناسب خود را ادامه دهد. حضور مورایس بالای سر این تیم هم از تاثیر بسزایی در شرایط فنی این تیم گذاشته است. هرچند آنها جام حذفی را از دست داده اند اما هنوز مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر هستند.

بازیکن اسبق فوتبال کشور ما در مورد مورایس هم گفت: ارتباط و شناخت من از مورایس به تنها این فصل برنمی گردد چراکه قبل از این هم با این ربی در ارتباط بوده ام و شناخت کاملی از شخصیت و تفکرات او دارم و به نظر من از تمامی معیارهای مربیگری در سطخ به مراتب بالاتری از فوتبال ما قرار دارد.

وی در این رابطه افزود: حضور مربیانی چون مورایس و خمز که اکنون در تراکتور فعالیت می کند چه در کوتاه مدت و بلند مدت به نفع فوتبال ما است وحضور این مربیان آشنا ا میاحث روز این ورزش تاثیرات مثبت بسیاری را در فوتبال داخلی ما به دنبال خواهد داشت.

با این سبک انتخاب، شان نیمکت تیم ملی پایین می آید

کریمیان در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی هم خاطرنشان کرد: وقتی برنامه ریزی در فوتبال ما وجود ندارد نتیجه آن معرفی پنج گزینه داخلی برای تیم ملی است و برنامه خواستن از آنها که رسم نبوده و نیست. ضمن اینکه نقدهای زیادی به این اسامی وارد است اما مهمتر از همه این مسائل پایین آمدن شان این نیمکت است که ارزش بسیار بالایی دارد و بزرگان زیادی آن را تجربه کرده اند. حضور یک سرمربی با شخصیت و  کاریزماتیک و با دانش خارجی مطمئنا نیاز است اما در صورت نبود چنین انتخابی می توان از یحیی گل محمدی و علی دایی و همچنین امیر قلعه نوعی به عنوان مدعیان اصلی و شایسته این نیمکت در داخل  نام برد.


انتهای خبر/ الف ک

کد خبر 3511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =